نخستین جدال اوباما با کنگره

۲۸ دی ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۳ کد : ۱۹۱۱۶۴۹ سرخط اخبار

یک رسانه غربی از ارائه لایحه کنترل تسلیحات در آمریکا از سوی رئیس جمهوری این کشور با هدف اعمال محدودیت در فروش سلاح خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، با وجود مخالفت های گسترده برای اعمال محدودیت بر سر راه کنترل سلاح، باراک اوباما روز گذشته خواستار تصویب قانون ممنوعیت فروش سلاح شد و کنگره را در این زمینه تحت فشار قرار داد.

این رسانه آمریکایی در ادامه می نویسد: اوباما از اکتبر 2011 تاکنون دستورات اجرایی بسیاری را به کنگره در زمینه های مختلف از جمله مهاجرت و انجام اصلاحات آموزشی داده و این بار نیز خواهان تصویب قانون ممنوعیت سلاح در آمریکا است.

در طرح وی، فروش اسلحه جنگی و همچنین سلاح هایی که ظرفیت خشاب بالایی دارند، ممنوع شده است. همچنین سوابق خیرداران با دقت بیشتری بررسی می شود.

در پی تیراندازی و کشتار کنتیکت، اوباما روز گذشته از 23 اقدام ممکن برای کنترل سلاح و جلوگیری از مالکیت سلاح توسط افرادی که در پی سواستفاده هستند، خبر داد.

درحالیکه تنها چند روز به مراسم تحلیف اوباما باقی نمانده است، اوباما از کنگره خواست تا قانون ممنوعیت فروش را تصویب کرده و محدودیت هایی را برای خرید و فروش سلاح در آمریکا اعمال کند.

از جمله کشتارهای فجیع آمریکا در سالهای اخیر می توان به کشتار سال 2007 در ویرجینا، حمله به گابریل گیفوردز از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در سال گذشته، و تیراندازی در مقابل سینما "آئورورا" در جولای سال جاری اشاره کرد.

در خصوص اقداماتی که کاخ سفید قرار است برای جلوگیری از تکرار حوادثی چون کشتار کنتیکت انجام بدهد، "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید نیز از اهتمام دولت اوباما برای کنترل سلاح خبر داده است.

 

کلید واژه ها: سلاح اوباما آمریکا


نظر شما :