هشدار جنبلاط در خصوص سوریه

۲۰ دی ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۶ کد : ۱۹۱۱۳۵۲ سرخط اخبار

ˈولید جنبلاطˈ رییس حزب دروزی ˈسوسیالیست ترقی خواهˈ گفت: توطئه ای بین المللی بزرگی علیه سوریه در جریان بوده و این کشور به میدان نزاع چند جانبه تبدیل شده است.

 

به گزارش ایرنا از بیروت، جنبلاط روز چهارشنبه پس از دیداری که با ˈنبیه بریˈ رییس مجلس لبنان داشت، در جمع خبرنگاران برای اولین بار در نوع خود از ابتدای آغاز بحران سوریه تاکنون اعلام داشت که هدف توطئه بین المللی علیه این کشور از بین بردن نقش محوری آن در منطقه است.

وی با اشاره به ادامه این بحران گفت: اگر این مساله متوقف نشود، وارد مرحله ای می شویم که بحران ها و ناآرامی ها شکل جهشی به خود گرفته و شرایط از این نیز سخت تر خواهد شد.

جنبلاط پیش از این یکی از مخالفان سرسخت نظام سوریه طی بحران اخیر بود و در اظهار نظرهای مکرر خود از مخالفان تروریست نظام ˈبشار اسدˈ رییس جمهور این کشور حمایت کرده بود.

جنبلاط با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت ملی لبنان و حل و فصل مساله آوارگان سوری در این کشور گفت: در دیدار با بری نیز بر روی این مسایل تاکید و گفتگو شد و اینگونه دیدارها و گفتگوهای دو جانبه در خصوص مسایل داخلی و منطقه ای پیوسته ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه بحران سوریه بسیار بزرگتر از حد تصور است، خاطر نشان کرد: حال با وجود اظهار نظرها و موضع گیری های موافق و مخالف در این خصوص، باید گفت که نزاعی بین المللی در سوریه در حال جریان است و در این راستا هیچ گونه توجهی به خواسته های بر حق ملت این کشور نمی شود.

رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان همچنین در رابطه با طرح قانون انتخاباتی موسوم به ˈارتدوکسیˈ که جریان ˈالمستقبلˈ نیز هنوز آن را نپذیرفته، گفت: ما مخالف این طرح هستیم و آن را مخالف توافق نامه ˈطایفˈ (که طی آن جنگ داخلی لبنان در سال 1989 میلادی به پایان رسید) می دانیم.

بر اساس طرح قانون ارتدوکسی، همه لبنان یک حوزه انتخابیه واحد بوده و در انتخابات نسبیت اجرا می شود و طی آن همه فرقه ها و مذاهب مختلف این کشور نمایندگان خاص خود را انتخاب می کنند.

 

کلید واژه ها: بحران لبنان سوریه


نظر شما :