واکنش بان‌کی‌مون به سخنان بشار اسد

۱۹ دی ۱۳۹۱ | ۱۸:۵۲ کد : ۱۹۱۱۳۰۹ سرخط اخبار
«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل در واکنش به سخنان «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه گفت که بحران سوریه باید از طریق دیپلماتیک حل شود.
 
به گزارش ایلنا به نقل رویترز، «مارتین نسیرکی» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت که بان پس از سخنرانی اسد در «مرکز فرهنگی هنری اسد» در دمشق درباه بحران سوریه گفت که وی همانند گذشته بر این باور است که بحران سوریه هرگز راه حل نظامی ندارد.
 
نسیرکی تصریح کرد که بان و «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه همچنان به تلاش های خود به منظور یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه از طریق تشکیل دولت انتقالی و برگزاری انتخابات آزاد و شفاف با نظارت سازمان ملل ادامه می دهند.
 
از طرف دیگر، نسیرکی گفت که دبیرکل سازمان ملل در مورد سخنان اسد تصریح کرده است که این سخنان سهمی در رسیدن به راه حل برای بحران سوریه و پایان دادن به رنج های مردم این کشور ندارد.
 
نسیرکی در ادامه گفت که سخنان اسد مهمترین عنصر بیانیه صادر شده در نشست ژنو در 30 ژوئن سال گذشته میلادی یعنی تشکیل دولت انتقالی به نمایندگی از همه گروه های سوری را رد کرده است.
 
بشار اسد روز یکشنبه در سخنرانی خود در مرکز فرهنگی هنری اسد در مرکز دمشق با حمله به مخالفان آنها را جنایتکار خطاب کرد.
 
وی در این سخنرانی برای حل بحران سوریه راه حلی سه مرحله ای ارائه کرده بود که شامل توقف حمایت مالی و تسلیح مخالفان توسط برخی کشورها و تسهیل بازگشت آوارگان، توقف عملیات های ارتش با حفظ حق پاسخ و کنترل مرزها و پس از آن برگزاری کنفرانس ملی فراگیر بر اساس میثاق ملی می شود.

کلید واژه ها: سوریه بحران


نظر شما :