در کابینه جدید اوباما چه کسانی هستند؟

۱۸ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۶ کد : ۱۹۱۱۲۴۵ سرخط اخبار
پایگاه اینترنتی ان بی سی نیوز در مقاله ای به بررسی کابینه جدید باراک اوباما پرداخت. 
 
به گزارش خبرگزاری آریا، کری دن نیوسنده این مقاله نوشت:
 
با آرام شدن موقتی طوفان بر سر بدهی ها و کاهش هزینه ها توجه سیاسی جهان اکنون به تغییرات کابینه اوباما در دومین دور ریاست جمهوری اش معطوف شده است. کابینه آمریکا از پانزده وزیر تشکیل شده که توسط رئیس جمهور انتخاب و توسط سنا تایید می شوند. با توجه به اینکه دور دوم ریاست جمهوری اوباما تازه آغاز شده درباره موقعیت اکثر اعضای کابینه تردیدهایی وجود دارد. اوباما سناتور جان کری را برای سمت وزیر امور خارجه پیشنهاد کرده تا جانشین هیلاری کلینتون شود و انتظار می رود که سنا او را تایید کند.
 
در مورد وزیر دفاع همه نشانه ها حاکی از آن است که اوباما سناتور چاک هیگل را به عنوان جانشینی برای لئون پانتا معرفی می کند. البته به دلیل اظهاراتی که هیگل در گذشته درباره اسرائیل ایراد کرده برخی ها با او مخالف هستند. اوباما در مصاحبه ای که هفته پیش داشت از هیگل قدردانی کرد اما گفت هنوز تصمیم نهایی اش را درباره انتخاب او برای سمت وزیر دفاع نگرفته است.
 
 اگر هیگل برای این سمت پیشنهاد شود غیر از رئیس جمهور دو قدرت دیگر یعنی جو بایدن، معاون رئیس جمهور و سناتور جک رید هم از او حمایت می کنند. افراد دیگری که احتمال دارد برای این سمت معرفی شوند یکی میشل فلورنوی، یکی از معاونان سابق وزیر دفاع و دیگری اشتون کارتر معاون وزیر دفاع است. تیم گایتنر وزیر خزانه داری کنونی به نظر می رسد که بعد از مراسم تحلیف از سمتش کناره گیری کند. این امر موجب می شود که وزارت خزانه داری در زمانیکه بحث بر سر تعیین سقف بدهی ها مطرح می شود بدون وزیر باشد.
 
 احتمالا جک لو، رئیس دفتر کاخ سفید و مدیر سابق دفتر بودجه و مدیریت به عنوان جایگزینی برای گایتنر معرفی می شود. رئیس سازمان سیا از نظر تکنیکی جزو کابینه نیست اما سمت مهمی محسوب می شود. جان برنان، مشاور با نفوذ کاخ سفید در امور مبارزه با تروریسم و میشل مورل مدیر فعلی سازمان سیا گزینه هایی برای این سمت هستند.
 
 احتمال دارد در وزارتخانه های بازرگانی و انرژی هم تغییراتی حاصل شود. اگر وزیر کشور هم تصمیم بگیرد از سمتش کناره گیری کند چند جایگزین برای او در نظر گرفته شده است. رئیس سازمان حمایت از محیط زیست اعلام کرده که در پایان ژانویه از سمتش کناره گیری می کند.
 

کلید واژه ها: اوباما کابینه هیگل وزیر دفاع


نظر شما :