فعالیت مجدد سرکنسولگری ایران در هرات

۲۷ آذر ۱۳۹۱ | ۲۰:۲۰ کد : ۱۹۱۰۴۹۴ سرخط اخبار
بنا بر درخواست مردم و وزارت امور خارجه افغانستان، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران پس از چند روز تعطیلی فعالیت خود را از سر گرفت.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، ساعاتی پیش باردیگر بخش کنسولی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات باز و ارائه خدمات کنسولی به شهروندان افغان از سر گرفته شد.
 
مسئولان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران درشهر هرات اعلام کردند که بنا به درخواست «جانان موسی زی» سخنگوی وزرات امور خارجه افغانستان، کنسولگری ایران در هرات دوباره شروع به کار کرده است.
 
«حسین میراسکندری» مسئول بخش مطبوعاتی سرکنسولگری ایران درشهر هرات اعلام کرد: در پی تقاضای مردم هرات این نهاد سیاسی تصمیم به بازگشایی مجدد کنسولگری گرفته است.
 
«رحیم محمدی یکتا» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: حمله به این کنسولگری علاوه بر ایجاد خسارات به این نهاد، موجب از بین رفتن امنیت روانی کارمندان آن اداره شده است.
 
وی افزود: ایران در روزهای اخیر طی یک نامه رسمی از دولت افغانستان خواهان جبران خسارات وارده به سرکنسولگری ایران در هرات شده است.
 
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات، مسئولان محلی این شهر را به کم کاری در مورد حفاظت از نمایندگی سیاسی ایران متهم کرد و گفت: آنان به وظایف قانونی خود در قبال حفاظت از سرکنسولگری ایران در هرات عمل نکردند.
 
اما این مسئله از سوی مقامات امنیتی ولایت هرات رد شده است.
 
«محی الدین نوری» سخنگوی والی هرات می گوید که نهادهای امنیتی این ولایت پس از این تظاهرات هماهنگ نشده، تمام تلاش خود را برای حفاظت از سرکنسولگری ایران انجام دادند.
 
روز یکشنبه هفته گذشته چند تن از ساکنان مناطق مرزی افغانستان با حمله به سرگنسولگری ایران در هرات، آن کشور را متهم کردند که جنازه 13 تن از نزدیک آن ها را که به ادعای خودشان وارد خاک ایران شده و در آنجا کشته شده اند را به دولت افغانستان تحویل دهد.

کلید واژه ها: هرات سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران


( ۱ )

نظر شما :