گفت‌وگوی تلفنی مشعل و محمود عباس درباره آشتی ملی

۲۴ آذر ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۵ کد : ۱۹۱۰۳۳۸ سرخط اخبار

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" پس از دیدار با رئیس سازمان اطلاعات مصر، طی تماسی تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به بررسی راه های پیشبرد آشتی ملی و لزوم آماده سازی شرایط برای پیشبرد این مساله پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خالد مشعل در این تماس تلفنی بر لزوم بسترسازی در مرحله قبل از دیدار هیات های دو جنبش فتح و حماس برای حصول پیشرفت چشمگیر در زمینه آشتی ملی تاکید کرد.

منابع آگاه خاطرنشان کردند که عباس نیز در این تماس تلفنی به مشعل وعده داده است که به محض اتمام سفر دوره ای خود به تعدادی از کشورها و بازگشت به رام الله، مساله آشتی ملی را در اولویت برنامه های خود قرار خواهد داد.

این در حالی است که مشعل قبل از این با "رافت شحاته" رئیس سازمان اطلاعات مصر دیدار کرده و به بررسی مساله سفر اخیرش به غزه و بازتاب های مثبت آن و نیز توافق آرام سازی و اهمیت پایبندی به آن و حفظ این توافق پرداخته بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع مصری اعلام کردند که وزیر اطلاعات مصر در این دیدار خواستار بهره گیری از فضای مثبت کنونی در عرصه فلسطین و پیشبرد آشتی ملی به منظور احیای وحدت جامعه فلسطینی شد و تاکید کرد که وحدت میان گروه های فلسطینی و به ویژه جنبش های فتح و حماس که نشانه های آن در هر دو منطقه کرانه باختری و باریکه غزه به چشم می خورد، به نفع طرفین و مساله فلسطین است.

هیات جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به ریاست خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی این جنبش چهارشنبه شب گذشته قاهره را به مقصد دوحه پایتخت قطر ترک کرد. در این هیات علاوه بر مشعل، عزت رشق و محمد نصر دو عضو دفتر سیاسی حماس نیز حضور داشتند.

مشعل روز چهارشنبه با دکتر محمد بدیع، رهبر جماعت اخوان المسلمین مصر و اعضای دفتر ارشاد در مقر این جماعت دیدار و گفتگو کرد.

کلید واژه ها: دیدار مشعل فلسطین مصر


نظر شما :