هشدار عفو بین الملل به محمد مرسی

۲۱ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۵ کد : ۱۹۱۰۲۲۶ سرخط اخبار

عفو بین الملل نسبت به پیامدهای دستور اخیر رئیس جمهوری مصر در خصوص مامور کردن ارتش برای برقراری نظم در زمان برگزاری همه پرسی قانون اساسی هشدار داد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج، در واکنش به دستور اخیر محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر مبنی بر مامور کردن ارتش مصر برای برقراری و حفظ نظم در طول زمان برگزاری همه پرسی قانون اساسی جدید مصر عفو بین الملل با صدور بیانیه ای نسبت به پیامدهای این دستور هشدار داد.


حسیبه حاج صحراوی، معاون مدیر برنامه ریزی خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل در این خصوص گفت: صدور چنین دستوری که به موجبات آن ارتش اجازه بازداشت غیرنظامیان را دارد در حقیقت به مثابه اقدامی خطرناک است که به محاکمه غیرنظامیان در دادگاه های نظامی می انجامد.


وی افزود: با توجه به سابقه ارتش در کشتن بیش از 120 تظاهرکننده مصری و محاکمه حدود 12 هزار غیرنظامی در دادگاه های نظامی این امر خطرناک است.


پیشتر محمد مرسی، با صدور دستوری ارتش را به حفظ و برقراری نظم در طول زمان برگزاری همه پرسی قانون اساسی جدید مامور کرد که بر اساس این دستور افسران ارتش اجازه توقیف اخلال گران امنیتی را دارند.
 

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :