برگزاری نخستین جلسه کمیته پیگیری گفتگوی ملی سوریه

۲۰ آذر ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۸ کد : ۱۹۱۰۱۷۶ سرخط اخبار

کمیته پیگیری گفتگوی ملی سوریه که در نشست گفتگوی ملی سوریه در تهران پایه ریزی شد، اولین نشست خود را روز یکشنبه با حضور 30 تن از اعضای این کمیته در هتل امیه در دمشق برگزار کرد.

عباس گلرو کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی نشست گفتگوی ملی سوریه در تهران که با ابتکار عمل کشورمان با حضور شخصیتهای سیاسی و مذهبی سوریه برگزار گردید، در بیانیه پایانی این نشست تشکیل کمیته پیگیری گفتگوی ملی سوریه مورد توافق طرفهای سوری قرار گرفت و مقرر شد کمیته کار خود را در دمشق دنبال کند.

بر این اساس اولین نشست کمیته روز یکشنبه در هتل امیه در دمشق برگزار شد.

کاردار کشورمان درسوریه افزود: شرکت کنندگان در این جلسه از ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران در برگزاری نشست گفتگوی ملی سوریه در تهران تقدیر نموده و آنرا گامی بزرگ و مهم برای رسیدن به تفاهم داخلی در سوریه دانستند. اعضای کمیته پیگیری همچنین بر ضرورت اجرایی شدن بیانیه تهران تاکید داشتند.

 گلرو اظهار داشت: در نشست کمیته پیگیری در دمشق از شعار نشست تهران مبنی بر نفی خشونت و تایید دموکراسی مردمی و راه حل سیاسی ، استقبال شد و شرکت کنندگان تاکید داشتند که نشست تهران افق روشنی را برای گفتگوی ملی در سوریه در مقابل آنان گشوده است.

وی افزود: اعضای کمیته پیگیری گفتگوی ملی سوریه، شرکت کنندگان در نشست تهران را نمایندگان واقعی مردم سوریه دانستند و از تلاشهای خارجی که سعی دارد صرفا یک گروه خاص از معارضه را نماینده انحصاری مردم سوریه معرفی کند انتقاد کردند.

کاردار کشورمان در سوریه در خصوص تصمیمات متخده در نشست دمشق افزود: نشست کمیته پیگیری در دمشق ضمن بررسی مکانیزم پیگیری اجرایی شدن گفتگوی ملی، تصمیم به تشکیل کمیته ای گرفت که مسئولیت آن برنامه ریزی و ترسیم خطوط کلی و اهداف کمیته پیگیری است.

گلرو افزود در این نشست پیشنهاداتی مبنی بر تشکیل کمیته های فرعی تخصصی با هدف استفاده از تمام ظرفیت شرکت کنندگان در نشست مطرح شد که کلیات آن مورد تصویب قرار گرفت.

طبق تصمیم نشست کمیته پیگیری گفتگوی ملی سوریه در دمشق، بزودی دومین نشست این کمیته به شکل گسترده تری برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها: سوریه کمیته گفتگوی ملی گفتگوی دمشق کمیته پیگیری ملی سوریه گفتگوی ملی سوریه در دمشق نشست کمیته پیگیری گفتگوی ملی سوریه پیگیری گفتگوی گفتگوی ملی سوریه در پیگیری گفتگوی ملی ملی سوریه در


نظر شما :