صالحی: وضعیت فعلی سوریه به نفع هیچ کس نیست

۱۳ آذر ۱۳۹۱ | ۱۹:۰۰ کد : ۱۹۰۹۸۷۸ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، ˈعلی اکبر صالحیˈ امروز – دوشنبه- با مناع قائم مقام کمیته هماهنگی گروه های ملی سوریه - هیات تنسیق- که برای رایزنی با مقامات ایرانی درتهران به سر می برد، دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه، برخی اقدامات مداخله جویانه خارجی در زمینه ایجاد اختلاف بین دیدگاه های سیاسی، دینی و مذهبی در سوریه را در راستای اهداف سیاسی بدخواهان این کشور ارزیابی کرد.

صالحی با تاکید بر ضرورت گفتگوهای سوری – سوری برای برون رفت از مشکلات موجود، راه حل سیاسی را تنها مسیر منطقی برای بازگشت سوریه به آرامش دانست.

وی در ادامه این دیدار، اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد وحدت نظر بین طرف های اختلاف در سوریه و ایجاد فضای دوستی و تحمل طرف دیگر و همچنین طرح پیشنهادی کشورمان در خصوص سوریه را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه همچنین اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری گفتگوی ملی گروه های سوریه درتهران را بیانگر افق نگاه ایران مبنی بر راه حل سوری – سوری و جلوگیری از خشونت، تسکین رنج های مردم سوریه و ایجاد بستر مناسب به منظور اجرای روند دموکراتیک در این کشور دانست.

ˈهیثم مناعˈ قائم مقام کمیته هماهنگی گروه های ملی سوریه نیز در این دیدار اقدامات و تلاش های جمهوری اسلامی ایران درمورد مساله سوریه که در چهارچوب حمایت از پیشنهادات نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در سوریه، کمیته چهارجانبه و برگزاری نشست گفتگوی ملی سوریه که اخیرا در تهران تشکیل شد را مثبت ارزیابی کرد.

وی همچنین دیدگاه کمیته هماهنگی گروه های ملی سوریه برای حل مشکلات این کشور را در ابعاد مختلف داخلی منطقه ای و بین المللی تشریح کرد.

کلید واژه ها: سوریه کمیته سوری ملی سوریه


نظر شما :