فرودگاه بین المللی دمشق در محاصره مخالفان بشار

۱۸ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۴ کد : ۱۹۱۰۰۷۶ سرخط اخبار

با ادامه درگیری ها در سوریه مخالفان مدعی شدند که فرودگاه دمشق و چند فرودگاه نظامی دیگر در سوریه را به محاصره خود در آورده اند و عبور و مرور به این فرودگاه ها را تحت کنترل کامل دارند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ارتش مخالفان سوریه موسوم به ارتش آزاد سوریه مدعی شد فرودگاه بین المللی دمشق را به محاصره در آورده و راه های منتهی به این فرودگاه را تحت کنترل دارد.


منابع ارتش آزاد سوریه اعلام کردند که هدف آنها حمله به خود فرودگاه نیست بلکه قصد دارند با محاصره این فرودگاه عبور و مرور به آن کنترل کنند و با این کار فشار مضاعفی را به دولت سوریه وارد کنند.


در همین حال کارشناسان نظامی اعلام کردند که ارتش سوریه در حال آماده شدن برای انجام یک عملیات گسترده در اطراف فرودگاه بین المللی دمشق است و قصد دارد جاده این فرودگاه را که در 20 کیلومتری دمشق احداث شده به طور کامل از وجود مخالفان مسلح پاک کند.


در همین حال مخالفان مدعی شدند که فرودگاه نظامی "منغ" در استان حلب و فرودگاه نظامی دیر الزور را نیز به محاصره کامل در آوردند و درگیری ها میان ارتش آزاد سوریه و ارتش سوریه در اطراف این دو فرودگاه نیز ادامه دارد.


از سوی دیگر، درگیری های شدیدی میان دو طرف در منطقه القابون در جنوب دمشق نیز روی داد که این امر به کشته شدن چند تن از دو طرف انجامید.


در اطراف فرودگاه نظامی المزه نیز در گیری هایی میان مخالفان و ارتش سوریه گزارش شده اما اخبار دقیقی از آن منتشر نشده است.


مخالفان سوری همچنین مدعی شدند که تاکنون توانسته اند 107 فروند هواپیما و هلی کوپتر نظامی ارتش سوریه را سرنگون کنند و چند فرودگاه نظامی این کشور را به تصرف خود در آورند.


از سوی دیگر بار دیگر درگیری ها میان جبهه النصره که یکی از گروه های مخالف دولت سوریه و از اسلام گراهای تندرو در این کشور محسوب می شود با افراد مسلح وابسته به کردها در استان حسکه آغاز شده است.


بنا بر اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه درگیری ها میان دو طرف بار دیگر در شهر راس العین در استان حسکه آغاز شده و این درگیری ها به کشته شدن چندین تن از دو طرف انجامیده است.


دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که در درگیری ها روز جمعه سوریه دست کم 116 تن جان خود را از دست داده اند که بیشتر آنها در دمشق و دیرالزور کشته شدند.


دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز درگیر ی ها در این کشور از مارس 2011 تاکنون آمار کشته شدگان درگیری های سوریه از 42 هزار تن گذشته است.


بنا بر اعلام این موسسه غیردولتی که مرکز آن در انگلیس است بیش از 29 هزار تن از کشته شده های ناآرامی ها سوریه را غیرنظامیان تشکیل می دهند و مابقی نیز از نظامیان سوری و یا گروه های مسلح مخالف دولت هستند.
 

کلید واژه ها: سوریه فرودگاه درگیری ها دمشق فرودگاه نظامی این فرودگاه محاصره ارتش سوریه


نظر شما :