قطع شدن برق فرودگاه دمشق

۱۲ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۴ کد : ۱۹۰۹۸۳۳ سرخط اخبار

 در حالی که ارتش سوریه اعلام کرده است: درگیری‌ها در اطراف فرودگاه دمشق پایان یافته و اکنون شرایط عادی در این فرودگاه حکمفرماست، مخالفان مدعی هستند که همچنان کنترل هنگ 35 نیروهای ویژه سوریه، مسوول مراقبت از فرودگاه را در اختیار دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، مخالفان سوریه اعلام کردند که درگیری‌ها در اطراف و نزدیکی جاده فرودگاه بین‌المللی دمشق میان ارتش آزاد سوریه و نیروهای دولتی این کشور ادامه دارد.

بنا به گفته مخالفان، پل پنجم جاده مواصلاتی فرودگاه شاهد چندین انفجار مهیب بوده که این امر به قطعی برق فرودگاه انجامید.

در همین حال ارتش سوریه اعلام کرد که گروه‌های تروریستی که بخش‌هایی از جاده فرودگاه را ناامن کرده بودند را وادار به عقب نشینی کرده و توانسته خسارات و تلفات زیادی به آنها وارد کند.

ارتش اعلام کرد: درگیری‌ در اطراف فرودگاه دمشق پایان یافته و به زودی بقیه گروه‌های تروریستی که در شرق دمشق مستقر شده‌اند نیز از آنجا بیرون رانده خواهند شد.

این در حالی است که ارتش آزاد سوریه اعلام کرده است هنوز مناطق مهمی را در اطراف فرودگاه دمشق در اختیار دارد و توانسته ظرف 24 ساعت گذشته سه جنگنده ارتش سوریه را سرنگون کند.

بنابر اعلام ارتش مخالفان سوریه یکی از این سه جنگنده در استان‌ دمشق و نزدیکی فرودگاه بین‌المللی این شهر سرنگون شده و دو هواپیمای دیگر در استان ادلب واقع در شمال سوریه و استان ریف حماة واقع در مرکز این کشور منهدم شدند.

هنوز مقامات دولتی و یا نظامی سوریه هیچ واکنشی به ادعاهای مخالفان مبنی بر سرنگونی این هواپیماها نشان نداده‌ اما تاکید کرده‌اند که توانسته‌اند ضربات سختی به مخالفان در اطراف فرودگاه و دیگر مناطق از جمله شهر دمشق وارد کنند.

درگیری‌ها علاوه بر استان دمشق در دیگر مناطق سوریه از جمله استان حمص در مرکز این کشور ادامه دارد و مخالفان و ارتش سوریه هر یک مدعی هستند پیروزی‌هایی را در این جبهه به دست آورده‌اند.

در استان دیرالزور در شرق سوریه نیز ارتش توانست بار دیگر کنترل چاه نفتی که گفته می‌شد روز جمعه از آن عقب نشینی کرده را بار دیگر به دست گرفته و هم اکنون در آن مستقر شده است.

مخالفان پیشتر اعلام کردند که توانستند این چاه نفتی را که یکی از آخرین پایگاه‌های ارتش سوریه در شرق دیرالزور محسوب می‌شد، به دست بگیرند.

در همین حال دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که طی درگیری‌های روز شنبه بیش از 160 تن کشته شده‌اند که بیشتر آنها در دمشق و حلب بوده‌اند و در میان قربانیان 17 کودک و 14 زن به چشم می‌خورند.

کلید واژه ها: سوریه فرودگاه دمشق ارتش سوریه سوریه اعلام در اطراف اطراف فرودگاه در اطراف فرودگاه


نظر شما :