استقبال اوباما از پیشنهاد مرسی

۱۷ آذر ۱۳۹۱ | ۱۷:۵۹ کد : ۱۹۱۰۰۵۳ سرخط اخبار

باراک اوباما در تماس تلفنی با رئیس جمهوری مصر نسبت ناآرامی های این کشور آفریقایی از جمله کشته و مجروح شدن چندین تن در جریان ناآرامی های اخیر اظهار نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در تماس با محمد مرسی، همتای مصری اش در روز پنج شنبه از دعوت مرسی برای برگزاری مذاکرات با مخالفان استقبال و تاکید کرد که این قبیل مذاکرات باید بدون پیش شرط صورت بگیرد.

اوباما به این مسئله اشاره کرد که آمریکا رهبران مخالف را برای پیوستن به این مذاکرات بدون پیش شرط تشویق می کند.

رئیس جمهوری آمریکا خاطر نشان کرد: تمامی رهبران سیاسی در مصر باید این مسئله را برای هواداران خود روشن سازند که اقدامات خشونت آمیز مورد قبول نیست.

اوباما بر این مسئله که رهبران سیاسی مصر اختلافات خود را کنار بگذارند و برای پیشرفت مصر از یکدیگر حمایت و پشتیبانی کنند، تاکید کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که اوباما بر حمایت پی در پی واشنگتن از مردم مصر برای انتقال به مرحله دموکراسی که در آن به حقوق تمام مصری ها احترام گذاشته شود، تاکید کرد.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید نیز در بیانیه ای گفت: رئیس جمهوری تاکید کرد که همه رهبران سیاسی در مصر باید برای هوادارانشان مشخص کنند که خشونت پذیرفتنی نیست.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :