روند صلح در خاورمیانه به مویی بند است

۱۵ آذر ۱۳۹۱ | ۲۰:۲۶ کد : ۱۹۰۹۹۹۸ سرخط اخبار

وزیر خارجه آلمان ضمن هشدار درباره تنش آفرینی در خاورمیانه از طرف های گفت وگوهای صلح خواست از اقداماتی که مانع تحقق صلح می شوند، جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان پیش از دیدار امشب «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل که رایزنی درباره گفت وگوهای صلح میان اسرائیل و فلسطینیان محور گفت وگوها اعلام شده است، به 2 طرف درباره تنش آفرینی در روابط هشدار داد.

وی گفت: ما از دوستان خود دراسرائیل همچنین از فلسطینیان می خواهیم تا از هر اقدامی که مانع از سرگیری گفت وگوهای صلح می شود خودداری کنند.

وستروله که معتقد است صلح در منطقه به مویی بند است از گفت وگوهای صلح به عنوان عاملی برای تحقق ثبات و تعامل در عملی کردن راهکار 2 دولت یاد کرد.وی همچنین از ادامه شهرک سازی اسرائیل ابراز نگرانی کرد.

دولت آلمان پیش از این از اسرائیل خواسته بود تا ادامه شهرک سازی در سرزمین اشغالی و کرانه باختری را متوقف کند. اما در عین حال اعلام کرد.

«اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان در کنفرانسی خبر گفت: «ما از دولت اسرائیل می خواهیم تا ساخت شهرک های جدید را متوقف کند.» وی گفت که چنین اقداماتی از سرگیری گفت وگوهای صلح را با مشکل مواجه می کند چرا که سرزمین کافی برای ایجاد کشور فلسطینی وجود نخواهد داشت.


نظر شما :