مهمانپرست: در پی همکاری با ریاض هستیم

۱۵ آذر ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۶ کد : ۱۹۰۹۹۴۶ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای اسلامی به خصوص عربستان سعودی، به دلایل آمریکا از تحریم کشورمان پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به پاکستان، رامین مهمانپرست در ادامه گفتگو با خبرنگاران پاکستانی در رابطه با برنامه هسته ای ایران گفت : تحریم های نامشروعی که آمریکا علیه ایران اعمال می کند به خاطر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و استقلال کشورمان است.

مهمانپرست گفت: تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران برای بیش از 23 سال است که علیه کشورمان اعمال می شود، اما باید نسبت به اهداف غرب آگاه باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدامات غربی ها علیه برنامه هسته ای ایران را بحثی سیاسی خواند و ادامه داد: درباره نگرانی های غرب مذاکره کردیم و اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار دادیم و هر کشور عضو آژانس حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را دارد.

وی تاکید کرد: ایران در پی همکاری با کشورهای اسلامی به خصوص عربستان سعودی است و با همکاری می توان نقشه های آمریکا و اسرائیل را نقش بر آب کرد.

بی ثباتی در سوریه هدف غرب برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به اهداف شوم غرب در خاورمیانه ایجاد بی ثباتی در سوریه را هدف این کشورها برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی خواند.

رامین مهمانپرست از رسانه ها به عنوان ابزاری برای ارتقاء سطح روابط کشورها یاد کرد و گفت: تنها از طریق همکاری ها می توانیم بر مشکلات فائق امده و به غربی ها یاد دهیم که به منافع دیگر کشورها احترام بگذارند.

وی همواره شعار دفاع از حقوق بشر و دموکراسی را ابزار سیاسی غرب خواند و تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد و آمریکا در حالی شعار دفاع از حقوق بشر را سر می دهد که در حمله رژیم صهیونیستی به غزه افراد زیادی از جمله کودکان کشته و زخمی شدند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه ایجاد بی ثباتی در سوریه را هدف غربی ها برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی معرفی کرد و گفت: این نگرانی ها پس از بیداری اسلامی بسیار افزایش یافته است.
 
وی در ادامه با اشاره به معیارهای دوگانه غرب در قبال کشورهای عربی توضیح داد: آمریکا و اروپایی ها در حالی برای حفظ منافع رژیم صهیونیستی در قبال تحولات بحرین سکوت می کنند که در سوریه با سردادن شعارهای حمایت از غیرنظامیان درپی دخالت و بی ثباتی در امور این کشور هستند.
 
مهمانپرست تاکید کرد: دموکراسی و حقوق بشر و مبارزه با گروه های تروریستی عناوینی است که آمریکا و کشورهای غربی از آن به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهدافشان برسند.

کلید واژه ها: آمریکا سوریه غربی رژیم صهیونیستی ثباتی وزارت امور خارجه ثباتی در


نظر شما :