شکست اسرائیل در سازمان ملل تحقیرآمیز بود

۱۰ آذر ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۱ کد : ۱۹۰۹۷۵۱ سرخط اخبار

 روزنامه صهیونیستی هاآرتص اذعان کرده است که هرکس که روی صورتش چشم داشته باشد می‌تواند شکست دیپلماتیک اسرائیل را نظاره کند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، سران اسرائیل در طول روز پنج‌شنبه در بیان جملاتی که اقدام فلسطینیان در تبدیل کشورشان به ناظر غیرعضو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را بی‌ارزش جلوه دهد، با هم رقابت می‌کردند اما تاکنون، هیچ‌گاه در خصوص موضوعی که خود بی‌ارزش می‌خوانند این‌قدر صحبت نکرده بودند. 

روزنامه هاآرتص، سخنان «دنی آیالون»، معاون وزیر امور خارجه اسرائیل را که روز پنج‌شنبه را روز تار و مار شدن فلسطینی‌ها دانسته بود، به سخنان «محمدسعید الصحاف»، وزیر اطلاع‌رسانی رژیم صدام حسین تشبیه کرده که در حالی که تانک‌های آمریکایی وارد خیابان‌های بغداد شده بودند، از پیروزی سخن می‌گفت. 

بنابراین گزارش، رای پنج‌شنبه سازمان ملل متحد هشداری به اسرائیل و حمایت از فلسطینیان بود. آلمان، فرانسه، بریتانیا و ایتالیا که کشورهای دوست اسرائیل محسوب می‌شوند نشان دادند که صبرشان از اشغال کرانه باختری به سر آمده است.

این گزارش تحقیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را ناشی از سیاست‌های مستمر بنیامین نتانیاهو دانسته است که با رد طرح «دو کشور» شروع شد. از همان زمان زمان نتانیاهو از هرگونه راه‌حل دیپلماتیک که پیش روی او گذاشته شد فرار کرد و از بحث در خصوص مباحث اصلی پرهیز کرد و با آوردن بهانه، وقت را تلف کرد.

این سخن نتانیاهو که رای سازمان ملل به نفع فلسطین سمبلیک بوده و چیزی را عوض نمی‌کند، تنها می‌تواند نویسندگان برخی روزنامه‌های اسرائیلی نظیر «هایوم» را قانع کند و هرکس که روی صورتش چشم داشته باشد می‌تواند شکست دیپلماتیک اسرائیل را نظاره کند.

کلید واژه ها: اسرائیل


نظر شما :