تشریح نتایج نشست گفت‌وگوی ملی سوریه در تهران برای سفرا

۰۸ آذر ۱۳۹۱ | ۱۹:۵۳ کد : ۱۹۰۹۶۹۱ سرخط اخبار

معاون وزیر امور خارجه در دیدار با سفیران و رییسان هیات‌های سیاسی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، به تشریح ابعاد و دستاوردهای نشست اخیر گفت‌وگوی ملی سوریه در تهران پرداخت.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با اشاره به شعار نشست گفت‌وگوی ملی سوریه با عنوان «خشونت نه؛ مردم‌سالاری و صلح آری» تأکید کرد، نشست مذکور با هدف کمک به بازگشت صلح و آرامش در سوریه به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

او با اشاره به حضور بیش از 120 نفر از سران احزاب و گروه‌های سیاسی مخالف؛ شخصیت‌های دینی اعم از مسیحی و اسلامی؛ اقوام؛ رییسان عشایر و نمایندگان آحاد مردم و حکومت سوریه و فرستادگانی از کشورهای مختلف از جمله چین، روسیه، لبنان، عراق و سازمان ملل متحد در این گردهمایی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این نشست در دو روز گفت‌وگو موفق شدند ارتباط خوبی میان گروه‌های مخالف، مجموعه نهادهای اجتماعی و مذهبی با ساختارهای حکومتی در سوریه برقرار کنند.

 

وی افزود: شرکت‌کنندگان نشست اقدام به تشکیل یک کمیته پیگیری متشکل از سی نفر کرده و در پایان نشست نیز با صدور بیانیه‌ای بر حفظ ثبات، آرامش و ایجاد بستر دموکراتیک به منظور استمرار گفت‌وگوهای ملی در سوریه تأکید کردند.

 

امیرعبداللهیان با اشاره به شرایط حساس برگزاری نشست گفت‌وگوی ملی سوریه همزمان با دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکید کرد: نشست مذکور در شرایطی برگزار شد که غزه محاصره شده از زمین، دریا و هوا آماج حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود و بسیاری از سخنرانان در این نشست ضمن محکومیت تجاوزات آشکار و نقض حقوق بشر توسط صهیونیست‌ها بر حقانیت مقاومت و دفاع مشروع در مقابل تجاوزات صهیونیست‌ها و نیز جبهه پایداری سوریه در حمایت از آرمان فلسطین تأکید کردند.

 

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در پایان این نشست بر لزوم حمایت سایر کشورها و نهادهای بین‌المللی از اراده جمعی مردم سوریه در جهت تقویت گفت‌وگوهای ملی به منظور ایجاد اصلاحات در بستری دموکراتیک در این کشور تأکید کرد.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :