نشست مجدد ایران با گروه‌های معارض سوری

۰۸ آذر ۱۳۹۱ | ۱۷:۵۵ کد : ۱۹۰۹۶۸۲ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه از نشست مجدد ایران با برخی دیگر از گروههای معارض سوری در یکی، دو هفته آینده خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما؛ علی اکبر صالحی در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره زمان سفرش به نوار غزه گفت: در این باره با وزیر امور خارجه مصر تماس گرفته‌ام و در حاشیه نشست دی‌هشت نیز رایزنیهایی در این باره انجام شد.
وی افزود: به محض اینکه پاسخ مثبت از طرف وزارت امور خارجه مصر دریافت شود سفرمان نیز انجام خواهد شد.
وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤال دیگری درباره آخرین وضع گفتگوهای ملی سوریه که به ابتکار ایران برگزار شد گفت: درباره این مسئله کمیته پیگیری تشکیل شده و قرار است تماسهایی نیز با گروهها و طرفهای دیگر سوری گرفته شود.
وی افزود: در یکی، دو هفته آینده نشست مجددی با برخی از طرفهای سوری برگزار خواهیم کرد که زمان، مکان و طرفهای گفتگو به زودی اعلام خواهند شد.
صالحی در پاسخ به سؤال دیگری درباره سفر هیئتی از مجلس شورای اسلامی به نواز غزه اظهار داشت: هنوز هیچ پاسخ رسمی از جانب مصریها در این باره دریافت نکرده‌ایم اما امیدواریم با صدور روادید مصر، این امر انجام شود چرا که تنها راه ورود به نواز غزه گذرگاه رفح در کشور مصر است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین تحولات مربوط به گفتگوهای ایران و 1+5 و ارائه یک بسته پیشنهادی جدید ازجانب این گروه به ایران اظهار داشت: در این خصوص اطلاع خاصی ندارم اما درباره مذاکرات خانم اشتون باید با آقای جلیلی تماس بگیرد تا زمان و مکان مشخص شود.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :