اعتصاب قضات مصری

۰۵ آذر ۱۳۹۱ | ۱۳:۴۱ کد : ۱۹۰۹۵۵۵ سرخط اخبار

مجمع عمومی سندیکای قضات مصر در نشست فوق العاده خود تصمیم خود را مبنی بر اعتصاب اعضا در اعتراض به افزایش اختیاراتˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری این کشور اعلام کرد.

 

به گزارش ایرنا، قضات مصری در نشست فوق العاده خود که شنبه شب برگزار شد اعلام کردند این اعتصاب نامحدود تا لغو بیانیه قانون اساسی که اخیرا مرسی آن را صادر کرد، ادامه خواهد داشت.

مصر در چند روز اخیر به دلیل صدور بیانیه قانون اساسی که بر اساس آن محمد مرسی اختیارات گسترده ای پیدا می کند با چند دستگی و تظاهرات گسترده ای روبروست.

کارشناسان وتحلیلگران مصری با توجه به بحران اقتصادی این کشور ، نسبت به وقوع کودتای نظامی به دلیل شکاف وچند دستگی های حزبی وسیاسی، هشدار می دهند.

بر اساس بیانیه قانون اساسی مصر که اختیارات گسترده ای به رییس جمهوری این کشور می دهد هیچ هیات قضایی یا دادگاهی در مصر نمی تواند مجمع قانون اساسی را که اکنون در حال تدوین قانون اساسی است، منحل کند.

مرسی با استناد به همین بیانیه ˈعبدالمجید محمودˈ دادستان کل این کشور را برکنار و ˈطلعت عبداللهˈ را برای مدت 4سال به جای وی تعیین کرد.

مرسی بر اساس این بیانیه دستور محاکمه مجدد قاتلان انقلابیون از جمله رییس جمهور مخلوع این کشور و دیگر مقامات سابق را صادر کرده است.

شماری از احزاب وگروههای سیاسی وملی خواستار لغو بیانیه قانون اساسی که آن را دیکتاتوری وبرخلاف آرمانهای انقلاب 25 ژانویه می خوانند، شده اند و این درحالیست که شمار قابل توجهی از احزاب وگروهها آن را تایید کرده ودر چارچوب اختیارات رییس جمهوری می دانند.

این بیانیه به رییس جمهوری مصر اختیارات گسترده ای در زمینه های اجرایی وقانونی می دهد.

کلید واژه ها: بیانیه قانون اساسی مصر اختیارات گسترده ای بیانیه قانون اساسی بیانیه قانون


نظر شما :