اتحادیه اروپا خواستار لغو وضعیت فوق‌العاده در مصر شد

۲۴ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۷:۵۵ کد : ۱۹۱۹۹۳۶ سرخط اخبار

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای خشونت های نیروهای امنیتی مصر را محکوم کرد و خواستار لغو هرچه سریعتر وضعیت فوق العاده در مصر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «کاترین اشتون» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای که روز چهارشنبه صادر کرد با ابراز تأسف در خصوص کشته شدن صدها نفر از مردم مصر، خشونت های اخیر نیروهای امنیتی این کشور را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: من به شدت خشونت هایی که در قاهره و سراسر مصر به راه افتاده است را محکوم می کنم.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه خود از دولت موقت مصر درخواست کرد تا از تصمیم تحمیل وضعیت فوق العاده یک ماهه در مصر صرفنظر کند.

اشتون در بیانیه خود چنین مطرح کرده است: من از نیروهای امنیتی مصر می خواهم نهایت خویشتنداری را داشته باشند و از دولت موقت می خواهم هر چه سریعتر به وضعیت فوق العاده در مصر پایان دهد تا به مردم این کشور اجازه داده شود به زندگی عادی بازگردند.

روز چهارشنبه، متعاقب حمله نیروهای امنیتی مصر به کمپ حامیان «محمد مرسی» برای پاکسازی این مناطق از وجود معترضان، صدها نفر جان خود را از دست دادند به طوریکه وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که بیش از 230 نفر در این درگیری ها کشته و بیش از دو هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

وزارت کشور مصر اعلام کرد که 43 مأمور پلیس نیز در این خشونت ها کشته شدند که البته اخوان المسلمین اعلام کرده که تعداد کشته شده ها بیش از دو هزار نفر است.

بر اساس این گزارش، در مناطق اسکندریه و چندین استان دیگر در بین ساعات 19:00 تا 6:00 فردا صبح هر روز اعلام حکومت نظامی شده است.

اشتون افزود که یک تلاش هماهنگ تمام مصری ها و جامعه بین الملل احتمالاً می تواند مصر را به مسیر دموکراسی جامع بازگرداند و بر چالش های مصر غلبه کرد.

کلید واژه ها: مصر بیانیه نیروهای امنیتی خشونت


نظر شما :