چاوز و بن لادن به کمک اوباما می آیند؟

۱۲ آبان ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۵ کد : ۱۹۰۸۶۱۴ سرخط اخبار

خبرانلاین- جمهوری خواهان یک بار حمایت لفظی هوگو چاوز از اوباما را به دستاویزی برای نقدهای برنده از وی تبدیل کرده اند

رقابت جمهوری خواهان و دموکرات ها در ایالات متحده به دقایق نود رسیده است.چهار روز دیگر امریکایی ها نتیجه مشاهده رقابت های انتخاباتی خود  را به صندوق یکی از کاندیداها می اندازند تا یا باراک اوباما دموکرات را در پستش ابقا کنند و یا میت رامنی جمهوری خواه را راهی کاخ سفید کنند. در این فضا هر کدام از کاندیداها از کوچکترین داستان برای متهم کردن دیگری استفاده می کنند.
آنها که از اوباما حمایت می کنند
به گزارش فارین پالیسی ، کمپین جمهوری خواهان برای کاستن از اقبال عمومی به باراک اوباما، حمایت رهبران خارجی نه چندان محبوب در داخل امریکا از وی را بهانه کرده است. زمانی که هوگو چاوز با آغاز رسمی رقابت های ریاست جمهوری در امریکا اعلام کرد که اگر در امریکا بود به باراک اوباما رای می داد، همگان دانستند که این مساله به زودی به ابزاری علیه باراک تبدیل خواهد شد. در برنامه تبلیغاتی که برای جمهوری خواهان ساخته شده عنوان شده است که اوباما مردی است که از حمایت هوگو چاوز ونزوئلایی ، ولادیمیر پوتین روسی و فیدل کاسترو از کوبا برخوردار است. در ویدئویی که به زبان اسپانیایی پخش می شود تصویر چاوز و دخترعموی رائول کاسترو که در حمایت از اوباما سخن می گویند، پخش می شود. در مقابل این ویدئو تیم اوباما نیز به صراحت اعلام می کند که باراک اوباما در چهار سال گذشته در راستای اعاده حیثیت از دست رفته امریکا در افکار عمومی امریکای لاتین تمام تلاش خود را برای بهبود روابط دوجانبه به کار گرفته است. تیم اوباما همچنین از میت رامنی به دلیل توجه بیش از اندازه به سخنان چاوز انتقاد کرده و ادعا می کند که جمهوری خواهان دقیقا به تلاش چاوز برای جلب توجه پاسخ مثبت داده اند. در این تبلیغات به این مساله اشاره نشده است که کاسترو یک بار در سخنان خود تاکید کرده بود که جهان بدون باراک اوباما امریکایی جای زیباتری خواهد بود. چاوز نیز یک بار در اظهارنظری ضد امریکایی اوباما را به دلقک تشبیه کرده بود.
سواستفاده از بن لادن ؟
زمان در صنعت تجارت حرف نخست را می زند. اما کارگردان فیلمی در خصوص حمله به محل اختفای اسامه بن لادن رهبر القاعده در پاکستان ادعا می کند که هیچ گاه گمان نمی کرد زمان پخش این فیلم به مسائل تبلیغاتی در آب و هوای انتخاباتی امریکا تعبیر شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ماه گذشته که اعلام شد نخستین اکران فیلم دستگیری اسامه بن لادن در چهارم نوامبر خواهد بود، بسیاری از جمهوری خواهان به خشم آمدند. اکران فیلمی در خصوص اصلی ترین موفقیت اوباما در آنچه که مهار تروریسم خوانده می شود، درست دو روز پیش از برگزاری انتخابات سراسری می تواند نظر رای دهندگان را تغییر دهد. اصلی ترین نقد جمهوری خواهان زمانی علنی شد که مشخص شد بزرگ ترین حامی مالی آقای اوباما در حقیقت تامین کننده بخش اعظمی از نیاز مالی کارگردان این فیلم 90 دقیقه ای بوده است. کارگردان این فیلم در گفتگوی اخیر خود جنبه تبلیغاتی داشتن این فیلم به نفع اوباما را زیر سوال برده و می گوید: این فیلمنامه هرگز به این مقصود نوشته نشد و این فیلم هم به این دلیل ساخته نشده است. آیا کسی در خارج از استودیو پخش این فیلم نمی داند که اسامه بن لادن کشته شده و این رئیس جمهور اوباما بود که این کار را کرد؟
در این فیلم نقش بن لادن را Yon Kempton بازی می کند. مردی که هیچ صدایی از او شنیده نمی شود و تنها در اتاقی تاریک دو بار هدف اصابت گلوله قرار گرفته و کشته می شود

کلید واژه ها: چاوز باراک اوباما امریکا بن لادن


نظر شما :