آمریکا مشروعیت شهرک‌سازی‌های اسرائیل را نمی‌پذیرد

۲۶ مهر ۱۳۹۱ | ۱۸:۲۹ کد : ۱۹۰۸۰۹۵ سرخط اخبار

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل با اشاره به اینکه واشنگتن از تشکیل دولت فلسطین پشتیبانی می کند، اعلام کرد که آمریکا مشروعیت شهرک سازی های اسرائیل را نمی پذیرد و مخالف تلاش برای قانونی کردن این شهرک هاست.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، «سوزان رایس» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل با اشاره به اینکه دولت واشنگتن مشروعیت فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی را نمی پذیرد، اعلام کرد که اسرائیل باید تلاش برای جلوگیری از خشونت ها و جرایم ناشی از نفرت را تشدید کند.

بر اساس این خبر، رایس ضمن اعلام اینکه آمریکا به مخالفت با تلاش هایی که برای قانونی کردن شهرک های غیرقانونی اسرائیل صورت می گیرد ادامه خواهد داد، در اظهارات خود پیرامون وضعیت خاورمیانه در شورای امنیت تاکید کرد که: سرنوشت شهرک های موجود در کنار سایر موضوعات دائمی باید توسط احزاب مشخص شود.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در ادامه اظهارات خود با اشاره به خشونت های ضد فلسطینی و هتک حرمت مکان های مذهبی اعلام کرد که: اسرائیل باید تلاش هایش برای جلوگیری، مقابله، تعقیب قانونی خشونت های ضد فلسطینی و جنایات ناشی از نفرت های افراطی را تشدید کند.

رایس افزود: تخریب های اخیر و مکرر باغ های زیتون فلسطینیان در کرانه باختری که یک منبع حیاتی برای درآمد جمعیت محلی محسوب می شود، اسفناک است. ما از مقامات اسرائیل می خواهیم تا در راستای حفاظت از این منابع و تحقیق درباره این اقدامات (تخریبی)، قاطعانه عمل کند.

این مقام آمریکایی در ادامه به تلاش های صلح خاورمیانه پرداخت و گفت: ما فعالانه از ایجاد کشور فلسطین به عنوان بخشی از راه حل ایجاد دو دولت که در نتیجه مذاکرات مستقیم بدون پیش شرط میان اسرائیلی ها و فلسطینیان حاصل می شود، پشتیبانی می کنیم.

رایس همچنین افزود که اقدامات یکجانبه از جمله ابتکارات برای اعطای وضعیت عضو ناظر به دولت غیر عضو فلسطین در سازمان ملل صرفا روند صلح را به مخاطره می اندازد و تلاش ها برای بازگردان دو طرف اسرائیل و فلسطین به مذاکرات مستقیم را پیچیده می کند.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت که چنین اقداماتی نه زندگی روزمره فلسطینیان را بهبود می بخشد و نه باعث ترویج اعتماد مورد نیاز برای اجرای راه حل تشکیل دو دولت می شود.

کلید واژه ها: آمریکا اسرائیل فلسطین


نظر شما :