امارات: کشورهای منطقه علیه اخوان المسلمین همکاری کنند

۱۸ مهر ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۷ کد : ۱۹۰۷۷۷۳ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: وزیر امور خارجه امارات متحده عربی روز دوشنبه اعلام کرد که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید برای توقف فعالیت های اسلام گرایان اخوان المسلمین در این منطقه با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش سایت بحرین آبزرور، امارات متحده عربی که یکی از کشورهای مهم صادر کننده نفت جهان است و یکی از مراکز اقتصادی خاورمیانه محسوب می شود، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون 60 نفر را به اتهام عضویت یا همکاری با اخوان المسلمین بازداشت کرده است. به ادعای دولت امارات این افراد با همکاری کشورهای خارجی اقدام به فعالیت علیه دولت امارات کرده اند.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات در کنفرانس خبری مشترک خود با همتای اوکراینی اش همچنین گفت: «اخوان المسلمین به وحدت ملی اعتقاد ندارند، آنها نمی خواهند بپذیرند که در یک کشور آزاد یکپارچه زندگی می کنند. آنها می خواهند با استفاده از وجهه و ظرفیت خود عملیات خشونت آمیز انجام داده، قانون را زیر پا گذاشته و اخوت بین مردم منطقه را از بین ببرند.»

وی بدون اشاره به نام کشوری خاص همچنین تاکید کرد، ما نیازمند همکاری با یکدیگر هستیم تا ببینیم این افراد از سوی کدام کشورها یا حکومت ها یا سازمان ها مورد حمایت قرار می گیرند.

اخوان المسلمین در سال 1928 در مصر تاسیس شد و اقدام به تاسیس شاخه هایی وابسته به خود در کشورهای مختلف منطقه کرد. این سازمان تلاش دارد تا با استفاده از نفوذ و اندیشه خود در کشورهای منطقه نفوذ کند.

تهیه کننده: تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: امارات


نظر شما :