واکنش سوریه به قطعنامه شورای حقوق بشر

۰۸ مهر ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۴ کد : ۱۹۰۷۳۵۳ سرخط اخبار

نماینده سوریه در شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد از قطعنامه اخیر این شورا علیه سوریه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، «فیصل حموی»، نماینده سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه صادره توسط این شورا را ناقص، سیاسی و گزینشی توصیف کرد که با تروریست های شبکه القاعده به شدت همسویی و مدارا کرده است.

فیصل حموی در ادامه گفت: در پیش نویس این قطعنامه حقایق نادیده گرفته شده اند و حتی این پیش نویس بر اتهاماتی مبتنی است که در برخی موارد به تخیل نزدیک است، مانند وارد کردن اتهام باطل به دولت سوریه درباره قتل عام حوله؛ در حالی که نه نمایندگان این کمیته به سوریه سفر کردند و نه به صورت قطعی نتیجه گیری های خود درباره عاملان این جنایت را اعلام و نه به نتایج تحقیقات دولت سوریه توجه کردند.

شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل روز گذشته با صدور بیانیه ای علیه سوریه این کشور را درحالی به نقض حقوق بشر متهم کرد که به برخی حقایق موجود در سوریه و وجود یک طرف مسلح غیرقانونی در این کشور که مرتکب کشتار و جنایت می شود، اعتراف کرده بود، با این حال برخلاف حقایق موجود قطعنامه ای سیاسی و جانبدارانه را تصویب کرد و دولت سوریه را مسئول جنایت «حوله» دانست، در حالی که گروه های تروریستی وهابی تکفیری مورد حمایت غرب و اعراب خلیج فارس این جنایت را مرتکب شدند.

همچنین شورای حقوق بشر تصمیم گرفت، مأموریت کمیته حقیقت یاب سوریه برای انتشار گزارش های جدید و با هدف فشار بر سوریه را تمدید کند.

روسیه و چین و کوبا به این قطعنامه رأی منفی دادند و تاکید کردند که دولت سوریه بدون هیچگونه ادله ای متهم شده است.

نماینده روسیه در این شورا گفت: نتایج کمیته تحقیق که مسکو آن را رد می کند، هدفش ایجاد شرایطی برای دخالت نظامی در سوریه است.

«ماریا خودینسکایا گولنشیفا» افزود: برخی کشورها متأسفانه تروریسم را در سوریه تشویق می کنند و ما تردید نداریم که در عرصه رسانه ای نیز کشتار حوله تکرار می شود تا با توسل به زور علیه سوریه توجیه شود، به همین دلیل ما مجبوریم به این قطعنامه رأی منفی دهیم.

کلید واژه ها: سوریه قطعنامه حقوق بشر


نظر شما :