بان‌کی‌مون: راه‌حل‌های نظامی در سوریه پاسخ نمی‌دهد

۳۰ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۳ کد : ۱۹۰۷۰۵۲ سرخط اخبار

دبیرکل سازمان ملل شب گذشته با حضور در جمع خبرنگاران یک بار دیگر بر لزوم حل بحران سوریه از طریق دیپلماتیک تاکید کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه فرانس 24، دبیرکل سازمان ملل شب گذشته، درباره ادامه درگیری های نظامی در سوریه هشدار داد.

«بان کی مون» گفته است که به نظر می رسد طرفین درگیر هر دو به دنبال آن هستند تا این بحران را از طریق درگیری های نظامی پایان دهند.

به گفته وی هرچند که مجمع عمومی سازمان ملل نشستی با موضوع سوریه ندارد، اما قطعا این موضوع در راس موارد مورد بحث در نشست هفته آینده سران کشورها در مجمع عمومی خواهد بود.

وی در این باره به خبرنگاران گفت که به عقیده او در بحران سوریه مقاصد نظامی پاسخگو نیست. وی همچنین خواستار مذاکرات دیپلماتیک جدی شد که در آن خواسته های مردم سوریه در نظر گرفته شده باشد.

دیشب همچنین «لیلا زروقی» نماینده جدید سازمان ملل در امور کودکان درگیر جنگ اعلام کرد که سازمان ملل در حال بررسی وضعیت کودکان در سوریه است. او در این رابطه گفت: «ما اطلاعاتی در رابطه با حملات انفجاری دریافت کرده ایم که این انفجارها منجر به کشته شدن کودکان در دمشق و دیگر مناطق سوریه شده است. (ما) همچنین به ثبت حوادثی ادامه می دهیم که گروه های نظامی نظیر ارتش آزاد سوریه (گروهک تروریستی مخالف دولت سوریه) که احتمالا کودکانی را نیز در میان نیروهای خود دارند، مرتکب آن شده اند».

چند روز قبل نیز ناظران شورای حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارشی درباره گرایشات افراطی گروه های مخالف دولت سوریه هشدار داده بود.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :