احتمال دورجدید مذاکرات ایران و آژانس دراکتبر

۲۹ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۴ کد : ۱۹۰۷۰۰۵ سرخط اخبار

دیپلمات ها در آژانس بین المللی انرژی اتمی از احتمال دور جدید گفتگوهای ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بر سر موضوع هسته ای ایران در اکتبر (حدود یک ماه دیگر) خبر دادند.

به گزارش خبرنگار مهر از وین، درپی اعلام این خبر از سوی دیپلماتهای ناشناس در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی هنوز هیچ کدام از طرفین ایران و آژانس واکنشی به این خبر نشان نداشته اند.

آخرین دور مذاکرات ایران و آژانس بر سر موضوع هسته ای ایران اوایل شهریور امسال در وین برگزار شد.

درآن نشست که پس از 8 ساعت و30 مذاکره پشت درهای بسته در وین به پایان رسید علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی وسرپرست هیئت مذاکره کننده ایرانی به خبرنگاران گفت: بدون شک در برخی موارد پیشرفت هایی داشتیم، ولی همچنان برخی از اختلافات وجود دارد.

هرمان ناکارتس معاون مدیرکل آژانس در امور پادمانها نیز که مسئولیت تیم مذاکره کننده آژانس را بر عهده داشت پس از مذاکرات در جمع خبرنگاران گفت: صحبت ها و مذاکرات امروز بسیار پیچیده بود و اختلاف نظرها بین ایران و آژانس همچنان پابرجاست و این مسئله مانع از دستیابی به یک توافق می شود.

همچنین روزگذشته مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درحاشیه نشست وزیران و روسای انرژی اتمی کشورهای عضو آژانس در وین در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که  "آژانس گفتگو با ایران را ادامه می دهد".

کلید واژه ها: انرژی بین المللی آژانس بین المللی انرژی بین المللی انرژی اتمی وین ایران و آژانس


نظر شما :