مخالفت روسیه با طرح پرواز ممنوع

۲۲ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۹:۴۸ کد : ۱۹۰۶۷۳۸ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر حمایت کشورش از تلاش های فرستاده سازمان ملل در سوریه اعلام کرد: ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان سوریه به بهانه وجود بحران انسانی، امری غیرقابل قبول است.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المشرق، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی بار دیگر تایید کرد: دخالت در امور داخلی سوریه به نحوی که به حمایت از یک طرف در مقابل طرف دیگر بینجامد، امری غیرقابل قبول است.


وی افزود: وضعیت سوریه امروز یکی از مهم ترین و ضروری ترین مسائل بین المللی شده است، لذا پیگیری این مسئله بدون داشتن رویکردی درست یا دخالت در درگیری هایی این کشور به گونه ای که به طرفداری از یک طرف علیه طرف دیگر بینجامد، امری غیرقابل قبول است.


لاوروف همچنین اعلام کرد: برخی از گروه های خارجی و نیز کشورهای منطقه تلاش می کنند تا در امور داخلی سوریه دخالت کنند اما لازم است که همه کشورها برای پایان فوری درگیری های مسلحانه تلاش کنند تا بتوان به این وسیله راهی برای تحقق آشتی ملی یافت.


وزیر امور خارجه روسیه در ادامه با تاکید بر اینکه کشورش از تلاش های اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه حمایت می کند، عنوان داشت: بحران سوریه یکی از تحولات دراماتیک خاورمیانه است.


لاوروف همچنین در خصوص احتمال دخالت آمریکا در وضعیت سوریه گفت: دولت آمریکا هرگز هیچ چیزی را بعید نمی داند.
 

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :