مخالفت آمریکا با پیشنهاد روسیه درباره سوریه

۲۱ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۹۰۶۶۹۴ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن معتقد است، امکان برگزاری یک نشست بین المللی درباره بحران سوریه با وجود ادامه خشونت ها در این کشور وجود ندارد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، »ویکتوریا نولاند»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشتگتن اعتقاد دارد، امکان برگزاری یک نشست بین المللی با حضور نمایندگان دولت سوریه و معارضان درباره بحران سوریه با وجود ادامه خشونت ها در این کشور وجود ندارد.

نولاند تاکید کرد که «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه آمریکا با «سرگی لاوروف» همتای روسی خود این ایده را دو روز پیش در دیدارشان با یکدیگر در حاشیه نشست آیپک مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: موضع واشنگتن این است که در راستای خشونت های موجود نمی توان چنین کنفرانسی را برگزار کرد.

نولاند تاکید کرد که کشور متبوعش تمام تلاش خود را به کار می بندد تا معارضان داخل و خارج سوریه را با یکدیگر متحد کند و طرحی را به اجرا بگذارد که تضمین کننده انتقال قدرت در سوریه باشد.

این سخنان نولاند در واکنش به اظهارات «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر خارجه روسیه صورت گرفت که گفته بود، روسیه خواهان برگزاری نشستی بین المللی با حضور تمام طرف های تاثیرگذار در بحران سوریه است تا به راه حلی برای بحریان این کشور دست یافت.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :