اردوغان: از آمریکا متشکریم

۱۶ شهریور ۱۳۹۱ | ۰۴:۰۰ کد : ۱۹۰۶۴۵۶ سرخط اخبار

نخست وزیر ترکیه ضمن حمایت از موضع آمریکا در قبال سوریه تأکید کرد: واشنگتن شاید به دلیل انتخابات ریاست جمهوری در قبال موضوع سوریه ابتکار عمل ندارد اما همین اندازه که مخالف دولت سوریه است از آن تشکر می کنیم.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان» در خصوص موضوع سوریه و نداشتن ابتکار عمل آمریکا در رفع بحران سوریه گفت: هم اکنون انتظارات خاصی از آمریکا وجود دارد. آمریکا هنوز آن انتظارات پاسخ نداده است. شاید دلیل آن انتخابات آمریکا باشد، شاید دلیل آن وضعیت قبل از انتخابات در آمریکا باشد که موجب شده واشنگتن در رفع مسئله سوریه ابتکار عمل نداشته باشد. هیچ کس درباره دلایل آنها با ما صحبت نکرده است و مجبور هم نیستند که در اینباره صحبت کنند.

*از آمریکا متشکریم

وی ضمن درخواست از شورای امنیت سازمان ملل برای اعلام منطقه پرواز ممنوع در امتداد مرز ترکیه و سوریه از آمریکا به دلیل موضع ضدسوری تشکر کرد و گفت: ما خوشحال و متشکریم که آمریکا اعلام کرده است که مخالف رژیم سوریه است.

اردوغان در خصوص بزرگترین خطری که ترکیه را تهدید می کند، گفت: بزرگترین خطر، نه برای ترکیه بلکه برای تمام منطقه و جهان به کارگیری سلاح های کشتار جمعی و شیمیایی است. اگر حتی کوچکترین پیشنهاد برای استفاده چنین سلاح هایی وجود داشته باشد، نه تنها ترکیه بلکه رفتار تمام جهان برای همیشه تغییر می کند.

*حمله به ایران در تمام منطقه آتش به پا می کند

نخست وزیر ترکیه سپس درباره برنامه هسته ای ایران اعلام کرد که فکر نمی کند که اسرائیل جنگ تمام عیاری علیه ایران به راه اندازد.

وی تصریح کرد: فکر نمی کنم که اسرائیل به شیوه ای که شما در سوال خود مطرح کردید به ایران حمله کند، این یک احتمال پوچ است، در غیر اینصورت حمله به ایران در تمامی منطقه آتش به پا می کند اما من مطمئن هستم که من نمی خواهم شاهد رخ دادن چنین اتفاقی در منطقه باشم زیرا در این روز و دوره، منطقه به صلح و کامیابی و ثبات نیاز دارد.

کلید واژه ها: آمریکا سوریه ترکیه


نظر شما :