رایزنی روسای جمهور ایران و لبنان درباره سوریه

۱۰ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۲ کد : ۱۹۰۶۱۹۶ سرخط اخبار

احمدی نژاد و رئیس جمهور لبنان با اشاره به شرایط حاکم بر سوریه بر لزوم حل و فصل مشکلات این کشور از طریق راه حل های سیاسی تأکید کردند.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت: محمود احمدی نژاد شامگاه پنجشنبه در دیدار با میشل سلیمان رییس جمهور لبنان در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد ضمن تأکید بر لزوم کمک کشورهای منطقه برای حل و فصل مسأله سوریه و با اشاره به شرایط حاکم بر این کشور اظهار داشت: باید یک راه حل سیاسی برای حل بحران این کشور ارائه شود و ایران در این راستا با کشورهای مختلف در حال گفتگو و مذاکره است.

رییس جمهور تصریح کرد: باید راهکارهای مختلفی بر مبنای حل و فصل مسئله با رویه های سیاسی، ارائه شود تا هر چه سریع تر طرف های درگیر در سوریه یکی از این راهکارها را پذیرفته و بر سر آن تفاهم کنند.

در این دیدار میشل سلیمان رییس جمهور لبنان نیز گفت: مؤثرترین اقدام برای حل بحران سوریه این است که اراده ای بین دو طرف درگیر ایجاد کنیم تا حاضر شوند برای حفظ میهن و کشور خود از آسیب های بیشتر کنار هم به مذاکره نشسته و بر سر راه حلی تفاهم کنند.

میشل سلیمان با اشاره به زمینه های مستعد تسری درگیری ها در سوریه به کشورهای همسایه اظهار داشت: باید هر چه سریع تر و قبل از آنکه درگیری های سوریه به خارج از این کشور سرایت کند، بحران در این کشور را مهار کرد.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :