استقبال دمشق از طرح ایران برای سوریه

۰۷ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۹:۲۱ کد : ۱۹۰۶۰۸۱ سرخط اخبار

معاون رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد که کشورش از طرحی منطقه ای که در اجلاس عدم تعهد درباره سوریه مطرح شده است، استقبال می کند.

به گزارش فارس، فاروق الشرع در گفت وگو با المنار اعلام کرد که دمشق از طرح منطقه ای که در نشست سران جنبش عدم تعهد درباره سوریه مطرح می شود، استقبال می کند.

الشرع اعلام کرد که تلاش برخی کشورها برای دور کردن جمهوری اسلامی ایران از مشارکت در تلاش هایی که برای حل بحران سوریه صورت می گیرد، اشتباه سیاسی آشکاری است.

وی به پیشنهاد و طرح ایران درباره اهمیت حضور عراق و الجزائر در نشست چهارجانبه پیشنهادی مصر اشاره کرد و تاکید کرد که پیشنهاد ایران سبب تعادل بیشتر در کمیته چهارجانبه می شود.

اخیرا مصر در نشست کنفرانس همبستگی در مکه، تشکیل گروه تماسی با حضور ایران، مصرف عربستان و ترکیه برای حل موضوع سوریه پیشنهاد کرده است.

بر اساس گزارش های خبری، ایران نیز پیشنهادی فراگیر برای حل بحران سوریه بر اساس پیشنهاد مصر تهیه کرده است که در نشست سران عدم تعهد بررسی خواهد شد.

روز گذشته کارشناسان عضو عدم تعهد در روز دوم نشست خود در تهران، درباره پیش نویس پایانی اجلاس از جمله موضوع سوریه به توافق رسیدند.

به نظر می رسد در این طرح با هرگونه دخالت خارجی در سوریه مخالف شده است.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :