رهبران سوریه درحال بررسی طرح ایران

۰۷ شهریور ۱۳۹۱ | ۰۱:۴۹ کد : ۱۹۰۶۰۴۴ سرخط اخبار

پژوهشگر سوری از ارایه طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه به مقامات این کشور در سفر علاء الدین بروجردی به دمشق و در دست بررسی بودن این طرح از سوی مقامات سوری خبر داد.

"سلیم حربه" در گفت و گو با شبکه خبری العالم افزود: سفر دو روزه هیات ایرانی به ریاست بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به دمشق و دیدار با مسئولان رده بالای سوری نقطه عطف و تحولی بزرگ در ایفای نقش تهران در ارائه راه حل سیاسی برای بحران سوریه بود.

این پژوهشگر سوری خاطر نشان کرد: سفر بروجردی به دمشق و دیدار با فاروق الشرع معاون بشار اسد رییس جمهور سوریه، در چارچوب طرح ابتکاری ایران برای حل بحران این کشور صورت گرفت.

وی گفت: مسوولان امر در حال بررسی این طرح با رهبران سوری به ویژه بشار اسد هستند. این طرح از اصرار ایران بر پرهیز از دخالت خارجی و تعامل با همه طرف های سوری به ویژه مخالفان نظام نشات می گیرد.

حربه تاکید کرد: طرح ایران، هم با اراده دولت سوریه و هم با تلاش های اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، هم با مواضع روسیه، چین و مصوبات کنفرانس ژنو نقاط اشتراک و همگرایی دارد.

وی افزود: طرح ایران زمینه آغاز فرایند سیاسی و گفت و گوی ملی را کاملا فراهم کرده است به طوری که هر آن امکان دارد این فرایند آغاز شود.

بروجردی دست دشمنان سوریه را رو کرد

پژوهشگر سوری در ادامه گفت: بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سفر به سوریه و دیدار با فاروق الشرع معاون بشار اسد، شایعه پراکنی دشمنان سوریه را برملا و دست آنها را رو کرد.

حربه تصریح کرد: سفر بروجرودی به سوریه و دیدار با مسئولان رده بالای این کشور از جمله الشرع، به شایعه پردازی دشمنان این کشور درباره جدا شدن معاون رییس جمهور از نظام سوریه خاتمه داد.

پژوهشگر سوری اظهار داشت: دشمنان نظام سوریه سعی می کنند با شایعه پراکنی و جنگ تبلیغاتی و رسانه ای، افکار عمومی را بفریبند و وانمود کنند که معاون رییس جمهور از نظام جدا و از کشور خارج شده است.

وی گفت: این تهاجم رسانه ای، اقدامی برنامه ریزی شده است و آمریکا با مشارکت برخی طرف های منطقه اداره آن را به عهده دارد.

علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه هیات عالیرتبه دیروز (شنبه) در سفری دو روزه به دمشق عزیمت کرد.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :