گمرک کانادا قادر به اجرای تحریم ایران نیست

۰۳ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۹:۱۱ کد : ۱۹۰۵۸۸۱ سرخط اخبار

پایگاه خبری پست مدیا نیوز طی گزارشی نوشت عدم وجود نیروی انسانی کافی در بخش خدمات مرزی کانادا باعث شده است به رغم تحریم ها صادرات کانادا به ایران همچنان ادامه یابد.

به گزارش فارس، اکتبر گذشته بخش اطلاعات خدمات مرزی کانادا نشان می دهد بخش خدمات مرزی این کشور دچار کمبود نیروی انسانی است و به همین علت ممکن است نتوانسته باشد برخی از محموله های دریایی مورد تحریم به ایران را مورد بازرسی قرار دهد.

در این گزارش همچنین آمده است: «تعداد کارکنان بخش خدمات مرزی کانادا که در زمینه کنترل محموله های صادراتی فعالیت می کنند، بسیار محدود (حدود 53 نفر) است در حالی که تعداد محموله های دریایی ای که گروه های بازرسی باید کنترل و بررسی کنند، هر روز به 8 تا 10 هزار محموله می رسد.»

در این گزارش ادعا شده که ماموران این مرکز از جولای 2010 موفق شده اند حدود 30 محموله مرتبط با برنامه هسته ای ایران را متوقف کنند.

بر اساس این گزارش مدیران بخش خدمات مرزی کانادا در یادداشتی اذعان کرده اند با توجه به اینکه کشتی داران خود را با محدودیت های ناشی از اجرای تحریم ها وفق داده اند، متوقف کردن و بازرسی محموله های دریایی سخت تر شده است.

در این یادداشت آمده است: «علیرغم اجرای دور جدید تحریم های بین المللی و تحریم های دولت کانادا عوامل ایرانی همچنان قادرند با صرف هزینه و مشکلات زیاد تجهیزات مورد نیاز را صادر کنند.»

بر اساس این گزارش دولت کانادا قصد دارد بودجه 3 میلیارد دلاری فعلی بخش خدمات مرزی این کشور را حدود 143.4 میلیون دلار کاهش دهد.

کلید واژه ها: تحریم ایران


( ۱ )

نظر شما :