تمرکز بر نفت و گاز را کاهش دهیم

۱۷ تیر ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۷ کد : ۱۹۰۳۷۳۸ سرخط اخبار
یک عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید نفتی علیه کشورمان گفت: اگر بتوانیم منابع داخلی خود را تقویت کنیم و بر آنها اتکا داشته باشیم، قطعا در مبارزه با استکبار و کسانی که می‌خواهند منابع ما را به راحتی به یغما ببرند، موفق خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، موسی احمدی با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب از ابتدا تحریم‌هایی بر ایران تحمیل کردند و دست از این کارها نمی‌کشند، گفت: در مذاکراتی که با وزارت نفت داشتیم، راهکارهایی برای مقابله با این تحریم‌ها مطرح شد از جمله اینکه کشورهای دیگری که تحت استعمار و استثمار نیستند، برای فروش نفت جایگزین کشورهای بزرگ شوند تا ابزارهای دشمنان کند و فاقد تاثیر شود.

وی افزود: البته ما باید از ابتدا راهکارهایی را پیش‌بینی می‌کردیم که اگر روزی با تحریم مواجه شدیم، بتوانیم از مسیر و راه دیگری خود را تامین کنیم. اکنون هم دیر نیست و یکسری برنامه‌هایی در جهت مقابله با تحریم‌ها در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم دیر و کنگا در مجلس در ادامه تحریم‌ها را توطئه‌ای برای کند کردن روند حرکت سیاسی انقلاب و نظام و جلوگیری از تاثیرگذاری در بیرون از مرزها و بیداری اسلامی عنوان کرد.

احمدی با تاکید بر لزوم یافتن بازارهای جدید برای فروش نفت ایران، گفت: بازاریابی تا حدی صورت گرفته اما ما باید بتوانیم با یک برنامه‌ریزی خوب از فشار کشورهای ابرقدرت جلوگیری کنیم و بازارهای جدیدی را برای خود به دست بیاوریم.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که در جهت مقابله با تحریم‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، این است که تمرکز روی مسائل نفت و گاز را از دستور کار خارج کنیم و کم‌کم برای آن برنامه‌ریزی کنیم تا محصولاتی را جایگزین کنیم که اگر روزی با چنین تحریم‌هایی مواجه شدیم تاثیر منفی آن بر کشور کاهش یابد.

وی با اشاره به نامگذاری اقتصادی سال‌های گذشته از سوی مقام معظم رهبری، افزود: ایشان با تکیه بر مباحث اقتصادی، قطعا پیش‌بینی چنین روزهایی را می‌کردند. اکنون هم مهمترین بحث در بخش تولید ملی، تولیدات کشاورزی است که توسعه و پیشرفت آن امسال در دستور کار نظام قرار دارد. باید توجه کنیم که در هر کشوری که بعد از انقلاب موفقیت‌هایی ایجاد شده، از طریق تکیه بر منابع داخلی و تولید داخلی بوده است.

نظر شما :