اروپایی ها پشت عنان ایستادند

۰۳ تیر ۱۳۹۱ | ۱۷:۵۶ کد : ۱۹۰۳۱۶۲ سرخط اخبار
وزرای خارجه اتحادیه اروپا با تاکید بر حل بحران سوریه به شیوه ای مسالمت آمیز حمایت خود را از طرح کوفی عنان اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزرای خارجه سوئد، بلغارستان و لهستان روز گذشته در یک کنفرانس خبری مشترک در بیروت پس از پایان سفر دو روره خود به لبنان ضمن حمایت از طرح کوفی عنان برای حل بحران سوریه به شیوه ای مسالمت آمیز تاکید کردند.

"کارل بیلدت" وزیر خارجه سوریه گفت: اتحادیه اروپا بر نیاز برای یافتن راه حل مسالمت آمیز به منظور پایان تنش ها در سوریه، تقویت دموکراسی و پایان فوری خشونت ها تاکید کرده است.

وی افزود: از طرح عنان حمایت می کنیم و دوشنبه آتی با "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر شرکای اروپایی در بروکسل دیدار کرده و آنها را در جریان سفر خود قرار می دهیم.

هئیت اعزامی به لبنان همچنین بر تعهدات اتحادیه اروپا در قبال حاکمیت این کشور، ثبات و استقلال این کشور تاکید کرد و نتایج دیدار خود با "میشل سلیمان" رئیس جمهوری لبنان و رئیس مجلس این کشور را مثبت ارزیابی کرد.

بیلدت گفت: اتحادیه اروپا خواهان استقلال لبنان و تداوم امنیت در این کشور است و از تلاش رهبران لبنانی برای تقویت امنیت و ثبات در این کشور همزمان با اوضاع متشنج منطقه تقدیر می کند.

وزیر خارجه بلغارستان نیز به نوبه خود گفت: کشورهای اروپایی در پی جلوگیری ازسرایت بحران سوریه به لبنان هستند و این هدف تنها با تداوم امنیت، پایان مشکلات اقتصادی و اجتماعی میسر می شود و دولت لبنان در این زمینه ها گامهای مهمی را برداشته است.

این اظهارات درحالیست که گروههای مسلح با حمایت طرفهای غربی و منطقه ای خود از ابتدای اجرای طرح کوفی عنان نماینده سازمان ملل در امور سوریه بنای ناسازگاری را با آن گذاشتند.

 

نظر شما :