چرا مقامات صهیونیستی با نماینده آمریکا دیدار نکردند؟

۰۹ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۰:۵۶ کد : ۱۹۰۲۰۷۷ سرخط اخبار

هرچند با پایان یافتن مذاکرات بغداد، نماینده آمریکا در این گفت‌وگوها بلافاصله به تل آویو سفر کرد تا مقامات رژیم صهیونیستی را در جریان محتوای گفت‌و‌گو‌ها گذارد، نخست وزیر و وزیر جنگ این رژیم، از دیدار با وی خودداری کردند؛ تصمیمی که پیام‌های مهمی به جهان داشت.

به گزارش «تابناک»، یک روز پس از سفر «وندی شرمن»، معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا و نماینده این کشور در مذاکرات بغداد به سرزمین‌های اشغالی، رسانه‌های اسرائیلی، از خودداری مقامات عالی رتبه رژیم صهیونیستی از دیدار با وی خبر دادند.

به این ترتیب، وی ناچار شد گزارش خود را به مقامات سطح پایین‌تر این رژیم انتقال دهد.

هرچند این اتفاق به خودی خود می‌تواند بیانگر نارضایتی مقامات رژیم صهیونیستی از نتایج مذاکرات بغداد باشد، نگاهی به مجموعه رخدادهای چند روز گذشته در ارتباط با این موضوع، از وجود روند گسترده‌تری حکایت دارد.

در حقیقت، آنچه هم‌اکنون از موضع‌گیری مقامات رژیم صهیونیستی برمی‌آید، افراطی شدن هر چه بیشتر مقامات بلندپایه این رژیم و تلاش روزافزون آن‌ها برای جلوگیری از رسیدن ایران و غرب به توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

در همین راستا، همه تلاش مقامات این رژیم در روزهای گذشته، معطوف به القای جدی نبودن ایران در مذاکرات و تلاش ایران برای خرید زمان از طریق تطویل گفت‌و‌گو‌هاست.

به موازات این امر، سناریوسازی‌ها و بهانه تراشی‌های این مقامات نیز همچنان ادامه دارد و هر روز گونه جدیدی به خود می‌گیرد.

در آخرین نمونه و در اقدامی هماهنگ، مقامات رژیم صهیونیستی از واقعه کشتار شهر «الحوله» به مانند دستاویزی استفاده کردند تا با طرح ادعای واهی مشارکت ایران در این کشتار‌ها، ایران را به جنگ طلبی و انجام اقدامات ضدبشری متهم کنند. هدف نهایی آن‌ها نیز اثبات ادعاهای خود، مبنی بر تلاش ایران برای به دست آوردن سلاح هسته‌ای و از این راه، تهدید صلح و امنیت جهانی است.

در همین راستا، از دو روز پیش تاکنون، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، ایهود باراک، وزیر جنگ و شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی، اظهارات و ادعاهایی را در این راستا مطرح کرده‌اند. پرز حتی تا آنجا پیش رفته که مدعی شده ایران به دنبال هولوکاستی جدید است.

مقامات رژیم صهیونیستی با این گونه اظهارات، همزمان به دنبال همراه کردن افکار عمومی داخلی و نیز بین‌المللی با نیات و تلقیات خود هستند. این امر به ویژه از آنجا اهمیت می‌یابد که بنا بر گزارش‌ها، فاصله بسیاری میان درک افکار عمومی و درک رهبران این رژیم، در موضوع هسته‌ای ایران وجود دارد.

برای نمونه، روزنامه «هاآرتص» روز گذشته با اشاره به این موضوع نوشته است: این اختلاف‌نظر نه تنها میان افکار عمومی با رهبران رژیم صهیونیستی، بلکه میان مقامات افراطی و میانه‌رو‌تر این رژیم نیز هست.

به این ترتیب، افراط‌گرایان رژیم صهیونیستی اکنون بیش از هر زمان دیگر، تلاش‌های خود را بر متوقف کردن روند مذاکرات هسته‌ای و تشدید بحران موجود بر سر برنامه هسته‌ای ایران معطوف کرده‌اند.


نظر شما :