حمایت کاندیداها و سیاسیون مصر از مرسی

۰۷ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۹ کد : ۱۹۰۱۹۵۵ سرخط اخبار
با مشخص شدن ورود احمد شفیق و محمد مرسی به دور دوم انتخابات مصر، این روزها گرایش هر کدام از نامزدها در حمایت از شفیق یا مرسی به مهمترین موضوع روز سیاسی در مصر تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، با مشخص شدن ورود "محمد مرسی" نامزد اخوان المسلمین و "احمد شفیق" آخرین نخست وزیر دوران مبارک به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر، گرایش جریانهای سیاسی مصر طی این روزها بسیار حساس شده است.

این در حالی است که همچنان حرف و حدیث درباره چگونگی ورود شفیق به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، اما اکثر جریانهای سیاسی از جمله اخوان المسلمین ترجیح دادند به جای تمرکز بر این مسئله، رقابت در دور دوم انتخابات را در نظر بگیرند.

در همین راستا روز گذشته هواداران "حمدین صباحی" نامزد انتخابات مصر که در دور اول جایگاه سوم قرار گرفت در شعارهایی تاکید کردند: با تمام امکانات خود ژنرال شفیق را به زمین خواهیم زد.

این شعار هواداران حمدین صباحی که میزان آرای بالایی را در انتخابات پس از مرسی و شفیق به دست آورده نشان می دهد که آنان گرایشی به نامزد مورد حمایت نظامیان مصر ندارند و دور دوم رای خود را به نفع مرسی در صندوقها می ریزند.

در تحولی دیگر، "عصام شرف" نخست وزیر سابق مصر در مواضعی جدید در حمایت از مرسی تاکید کرد: همگی با هم متحد می شویم تا بازماندگان رژیم سابق به قدرت نرسند.

"علاء الاسوانی" از شخصیتهای برجسته سیاسی مصر تاکید کرد: آمادگی دارم که با شفیق در یکی از شبکه های تلویزیونی به صورت زنده مناظره کنم و مردم را در جریان 35 اتهام فساد وی قرار دهم.

به گزارش شبکه العالجل الاخباری مصر البته برخی از جریانهای سیاسی همچنان تلاش دارند پیروزی محمد مرسی در دور دوم انتخابات را به منزله روی کار آمدن یک دولت اخوانی و تندرو معرفی کنند و با این حربه مردم را از رای دادن به وی باز دارند.

در همین راستا، "رفعت السعید" رئیس حزب التجمع مصر اظهار  داشت : در صورتی میان انتخاب بازگشت به نظام قبلی و حکومتی اخوانی قرار داشته باشیم، احمد شفیق را انتخاب می کنیم.

از سوی دیگر "احمد السبکی" تهیه کننده فیلمهای مبتذل مصری نیز در حمایت از شفیق اظهار داشت : من از نتایجی که شفیق در دور نخست به دست آورد، خوشحالم و باید جریانهای اسلامگرا را از قدرت دور نگه داریم.



نظر شما :