حمایت عمار حکیم از دولت مالکی

۰۷ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۴:۱۷ کد : ۱۹۰۱۹۳۸ سرخط اخبار

فارس: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن حمایت از نخست‌وزیر خواستار پرهیز گروه‌های سیاسی عراق از اتهام زنی به یکدیگر شد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "النخیل"، "عمار الحکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد که از دولت عراق حمایت می‌کند و گفت که عراق به یک دولت فعال در ترسیم سیاست‌های منطقه‌ای تبدیل شده است.

وی در مراسم سالگرد شهادت "محمد باقرالحکیم" رئیس سابق مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: ما بار دیگر بر موضع خود مبنی بر حمایت از دولت عراق در داشتن فضای باز سیاسی عربی، اسلامی و بین‌المللی تاکید داریم. برگزاری نشست سران اتحادیه عرب و نشست 1+5 و ایران در بغداد دو اتفاق بزرگ بود که به طور شفاف نقش منطقه‌ای و بین‌المللی عراق را تبیین کرد.

حکیم افزود: عراق امروز به یک دولت فعال در ترسیم سیاست‌های منطقه‌ای خاورمیانه تبدیل شده است و وی از حل و فصل مشکلات موجود میان عراق و دولت‌های همسایه و منطقه حمایت می‌کند تا این اقدام زمینه ساز ایجاد روابط جدید بر اساس احترام متبادل، عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر، همزیستی مسالمت‌آمیز و حل مشکلات بر اساس سازوکارهای گفت‌وگویی سازنده و از بین بردن بحران و تمرکز بر روی منافع دو طرف شود.

وی از گروه‌های سیاسی خواست که به جای آنکه یکدیگر را قطع یا حذف کنند، یکدیگر را کامل کنند و به جای تبادل اتهامات به تبادل نظرات با یکدیگر بپردازند.
 

نظر شما :