همه علیه شفیق متحد می شوند

۰۶ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۸:۲۶ کد : ۱۹۰۱۹۰۶ سرخط اخبار
پس از راهیابی نماینده اخوان‌المسلمین و آخرین نخست وزیر نظام سابق مصر به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اخوان‌المسلمین مذاکرات گسترده‌ای را برای پیروزی در دور دوم انتخابات آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، مقامات اخوان‌المسلمین از جمله محمد مرسی، رئیس حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان‌المسلمین مذاکرات گسترده‌ای را برای ایجاد یک ائتلاف به منظور پیروزی در دور دوم انتخابات مصر آغاز کرده‌اند.

بنابر این گزارش مذاکرات مذکور میان محمد مرسی و حمدین صباحی، نامزد ملی گرای انتخابات مصر که رتبه سوم را به دست آورد و نیز عبدالمنعم عبدالفتوح، نامزد اسلام‌گرا که در انتخابات ریاست جمهوری مصر توانست رتبه چهارم را به دست بیاورد، در حال جریان است.

پیشتر اخوان‌المسلمین از همه گروه‌های سیاسی و احزاب مصر خواسته بود تا مذاکراتی جدی را برای "نجات انقلاب" آغاز کنند.

عصام العریان، معاون رئیس حزب آزادی و عدالت مصر نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: پیروزی احمد شفیق در انتخابات ریاست جمهوری مصر کشور را در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون اخوان‌المسلمین از برخی نامزدهای تصدی پست ریاست جمهوری و تعدادی از روسای احزاب و شخصیت‌های ملی مصر برای مذاکرات جهت نجات انقلاب و تکمیل اهداف انقلاب دعوت به عمل آورده است.

قرار است نشستی میان احزاب و شخصیت‌های نزدیک به اخوان السملمین امروز (شنبه) در قاهره برگزار شود که هدف از آن ائتلاف علیه احمد شفیق، نفر دوم انتخابات مصر خواهد بود.

این در حالی است که احمد شفیق برای آرام کردن اوضاع سیاسی کشور پیشتر اعلام کرده بود که وی با این مساله که یک نفر از حزب آزادی و عدالت مصر نخست وزیری کشور را به دست بگیرد، مشکلی ندارد.

در همین حال شورای عالی نیروهای مسلح مصر نیز با صدور بیانیه‌ای با قدردانی از ملت این کشور به دلیل شرکت در انتخابات اعلام کرد ارتش به وعده‌های خود در قبال حمایت از مردم عمل کرده و مصر به زودی شاهد دور جدیدی از تاریخ خود خواهد بود.

شورای نظامی حاکم مصر همچنین تاکید کرد که قدرت را به رئیس جمهوری منتخب مصر واگذار می‌کند و به انجام وظایف خود در حمایت از کشور می‌پردازد.


نظر شما :