تاکید حامد کرزی بر حفظ رابطه دوستانه با ایران

۰۶ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۰ کد : ۱۹۰۱۹۰۱ سرخط اخبار

فارس: رئیس جمهور افغانستان با بیان این که روابط ما با ایران برای مدت طولانی در بهترین سطح قرار داشته، تأکید کرد که عزم و اراده ما داشتن روابط دوستانه با ایران است.
به گزارش فارس، حامد کرزی در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور فرانسه در کابل، اظهار داشت که ما با ایران مشترکات زیاد فرهنگی و زبانی داریم.
دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: حامد کرزی در این نشست خبری که روز جمعه برگزار شده بود، گفت که روابط ما با ایران برای مدت طولانی در بهترین سطح قرار داشته است.

کرزی افزود: افغانستان نهایت تلاش کرده است تا با برادران خود در ایران بهترین روابط را داشته باشد.
بر اساس این منبع، رئیس جمهور افغانستان با اشاره به نگرانی کشورهای همسایه در خصوص پیمان استراتژیک کابل- واشنگتن، گفت: امضای توافقنامه همکاری‌های استراتژیک افغانستان با آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس، هند، استرالیا، ایتالیا و ناتو به هیچ وجه علیه کشور دیگری نیست.
حامد کرزی با تأکید بر روابط مستحکم با کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: عزم و اراده ما داشتن روابط دوستانه با ایران است.
با وجود آن که دولت افغانستان همیشه از دوستی با کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران سخن گفته است اما برخی از رسانه‌های همسو با غرب در این کشور، همواره تلاش کرده‌اند تا روابط افغانستان را با ایران متشنج کنند.
تحریف سخنان اخیر "ظهره‌وند" سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، در خصوص پیمان استراتژیک کابل- واشنگتن، از جمله مواردی است که برخی از رسانه‌های افغانستان تلاش کرده‌اند از این طریق علیه ایران فضاسازی کنند.
در همین حال برخی تحلیلگران معتقدند که تحرکات نظامی و اطلاعاتی کشورهای عضو ناتو به ویژه آمریکا در افغانستان، باعث نگرانی کشورهای همسایه این کشور شده است.
به گفته این تحلیلگران، دولت افغانستان در مواردی، پاسخگوی برخی از فعالیت‌های اطلاعاتی آمریکا از خاک افغانستان، نبوده است.
آنان، برای این ادعای خود، به حضور پهپاد آمریکایی در فضای ایران و فرونشاندن این هواپیما در خاک این کشور، اشاره می‌کنند.
 

نظر شما :