ابراز امیدواری حزب الله به مذاکرات ایران با 1+5 در مسکو

۰۶ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۸ کد : ۱۹۰۱۸۹۵ سرخط اخبار

یک مسئول ارشد حزب الله با اشاره به گفت وگوهای آتی هسته ای ایران با کشورهای غربی( 1+5 ) در مسکو گفت: امیدواریم این گفت وگوها درفضایی مملو از تفاهم و همکاری صورت بگیرد زیرا غرب با هدف سیطره بر منابع و ثروت های منطقه از پیشرفت هسته ای ایران جلوگیری می کند.
'محمد یاغی' مسئول حزب الله در شرق لبنان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بعلبک با اشاره به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران گفت: این حق ایران است که از انرژی هسته ای مسالمت آمیز با هدف تأمین نیازهای صنعتی، علمی و برق استفاده کند.

وی افزود: این حق برای تمامی کشورها در نزد مجامع جهانی و بین المللی شناخته شده است ولی غرب که سیاست خصمانه ای علیه ایران دارد، در راستای سلطه بر منابع و ثروت های طبیعی منطقه خاورمیانه و ایران همچنان تلاش می کند.

یاغی با اشاره به حجم سنگین توطئه های غرب علیه جمهوری اسلامی ادامه داد: ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، در معرض انواع تحریم ها و محاصره های اقتصادی، سیاسی و مالی قرار گرفته ولی با این وجود توانسته است به قدرتی بزرگ در منطقه تبدیل شود و مقتدرانه از حقوق خود دفاع کند و تهدیدها را به فرصت هایی برای پیشرفت و ترقی تبدیل سازد.

این مسئول حزب الله ادامه داد: ایران در این گفت وگوها خواستار رفع تحریم های غرب، بازگشت کلیه اموال مصادره شده از بدو انقلاب اسلامی به کشور و اذعان مجامع بین المللی به استفاده تهران از انرژی هسته ای در راستای تأمین نیازهای علمی و صنعتی است.

وی با اشاره به مواضع ثابت ایران در دفاع از قضیه فلسطین گفت: موضع ایران در حمایت از مردم فلسطین همچنان ثابت است و هیج تغییری در سیاست خارجی ایران نسبت به قضیه فلسطین رخ نداده است و جمهوری اسلامی به راه امام خمینی(ره) در حمایت از قضایای عادلانه ملت های مستضعف جهان و منطقه همچنان ادامه می دهد.

 

نظر شما :