القاعده حمله به پیروان شیعیان الحوثی را بر عهده گرفت

۰۶ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۸ کد : ۱۹۰۱۸۹۱ سرخط اخبار
عملیات انتحاری روز گذشته گروه انصار الشریعه وابسته به سازمان القاعده در یمن موجب کشته شدن دهها تن از هوداران عبدالملک الحوثی (رهبر شیعیان الحوثی) در استان های صعده ، الجوف و رداع شد.

شاخه القاعده در یمن در بیانیه ای اعلام کرد که کشته و مجروح شدن دهها تن از حوثی ها در اثر عملیات انتحاری از سوی گردان 'عائشه' وابسته به انصار الشریعه در استان صعده در شمال یمن بوده است.

در این بیانیه آمده است فرد انتحاری در میان تظاهر کنندگان طرفدار الحوثی در استان صعده خود را منفجر کرد که در نتیجه آن بیش از 20 تن کشته و دهها تن مجروح شدند.

گردان ' عائشه' از گروه انصار الشریعه در استان الجوف در شمال شرق یمن نیز با انجام عملیات انتحاری 20 تن از حوثی ها را به قتل رساند.

یک مقام امنیتی یمن قبلا به خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال گفته بود که 10 تن از پیروان 'شیعیان' الحوثی در اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده به رانندگی فرد انتحاری در مرکز شهر الحزم مرکز استان الجوف در شرق یمن کشته شدند.

در همین حال عبدالملک الحوثی رهبر گروه شیعیان الحوثی در بیانه ای اعلام کرد که یک فرد انتحاری حامل کمربند انفجاری قصد داشت خود را در میان تظاهر کنندگان در خیابان العام منفجر خود که به لطف خدا موفق به این کار نشد و اقدام انتحاری وی منجر به کشته شدن فرد انتحاری گشت.

در این بیانیه بدون ذکر جزییات آمده است که انفجاری که موجب کشته شدن فرد انتحاری گردید هیچ گونه آسیبی به تظاهر کنندگان وارد نکرد.

این گزارش به کشته شدن 23 تن از شیعیان الحوثی در استان الجوف در نوامبر سال 2011 در حمله انتحاری در روز عید غدیر اشاره کرد و گفت که در آن زمان القاعده این عملیات را به عهده گرفت.

از سوی دیگر پایگاه اطلاع رسانی الیوم السابع روز شنبه به نقل از وزارت دفاع یمن اعلام کرد که عملیات گروههای تروریست موسوم به انصار الشریعه وابسته به سازمان القاعده در یمن در منطقه بین جبل الاحبوش و کارخانه هفتم اکتبر در استان ابین 50 کشته برجا گذاشت.

در بیانیه وزارت دفاع یمن آمده است که در میان کشته و مجروحان چندین فرد خارجی با تابعیت های مختلف وجود دارد .

یک مقام نظامی مسوول در منطقه نظامی جنوب یمن تاکید کرد که تحقیق در باره عملیات نظامی انجام شده در مناطق جنوبی یمن و شناسایی هویت کشته شدگان به خصوص تروریست های خارجی و فرماندهان القاعده که در این عملیات کشته شده اند در حال بررسی است.



نظر شما :