اروپا همچنان بر "رویکرد فشار" خود در قبال ایران اصرار دارد

۰۶ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۶ کد : ۱۹۰۱۸۷۹ سرخط اخبار

فارس: در حالیکه ایران در دور جدید مذاکرات با 1+5 در بغداد، خواستار کاهش تحریم های اقتصادی غرب در راستای اجرای اقدامات گام به گام شده است، اتحادیه اروپا از آغاز اجرای تحریم های نفتی ایران از اول جولای خبر داد.به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"، درحالیکه دو روز از زمان برگزاری دور دوم مذاکرات 1+5 با ایران در بغداد می گذرد و در شرایطی که ایران در این مذاکرات در برابر خواسته غرب مبنی بر توقف تولید اورانیوم با غنای 20 درصد، خواستار اجرای اقدامات گام به گام و کاهش تحریم های شدید اقتصادی تحمیل شده از سوی غرب و اتحادیه اروپا بر تهران شده است،‌ اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرد که درصدد پیش بردن سریع تحریم های نفتی ایران است که از اول ماه جولای سال جاری اجرایی خواهند شد.

"مایکل مان" سخنگوی "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته در نشست خبری بروکسل اعلام کرد: اجرای تحریم ها در اول جولای آغاز خواهند شد.
در ادامه این خبر آمده است که اتحادیه اروپا در نظر دارد یک تحریم کامل را در زمینه خرید نفت ایران ارائه کند و هدف از این تصمیم نیز تلاش برای مهار بلندپروازی های هسته ای ایران عنوان شده است.
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه اعلام کرد: ما همواره تحریم های خود را تحت بررسی داریم اما درباره این تحریم ها فقط حرف نمی زنیم و عمل می کنیم.

این اظهارات ضد ایرانی اتحادیه اروپا در شرایطی گزارش می شود که برگزاری دور جدیدی از مذاکرات میان ایران و کشورهای "آمریکا"،‌ "انگلیس"،‌ "فرانسه"، "روسیه"، "چین" و "آلمان" در روزهای 18 و 19 ماه ژوئن در مسکو برنامه ریزی شده است.
 

نظر شما :