ایران کلینتون را به ترکیه کشاند

۰۶ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۳:۵۲ کد : ۱۹۰۱۸۷۶ سرخط اخبار

فارس: وزیر خارجه آمریکا هفته آینده آمریکا را به منظور سفری ۸ روزه به اسکاندیناوی، قفقاز و ترکیه با محور بررسی مسائل امنیتی چون ایران و سوریه ترک کرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که "هیلاری کلینتون" از 31 ماه مه تا 7 ژوئن از "دانمارک"، "نروژ"، و "سوئد" دیدار می‌کند تا در خصوص محیط زیست و خدمات درمانی و بهداشت بحث‌ها و مذاکراتی را با رهبران این کشورها انجام دهد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا در 7 ژوئن سفر خود را با سفر به "استانبول" پایان می‌دهد و در آنجا در یک نشست مبارزه با تروریسم سخنرانی می‌کند و با مقامات ترکیه گفت‌وگوهایی را درباره تحولات سوریه و مسئله هسته‌ای ایران صورت می‌دهد.

ایران بارها ثابت کرده است که به دنبال برنامه تسلیحاتی هسته‌ای نیست و برنامه هسته‌ای اش تنها اهدافی صلح‌آمیز را دنبال می‌کند و اما آمریکا به همراه برخی از همپیمانان غربی خود ایران را به دنبال کردن برنامه تسلیحاتی هسته‌ای متهم می‌کنند و به همین منظور شورای امنیت سازمان ملل چند دوره تحریم‌ها را علیه ایران تحمیل کرده است.

جمهوری اسلامی ایران به منظور نشان دادن همکاری خود با غرب، پیشنهاد مذاکره با گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه بعلاوه آلمان) را پذیرفت که دور اول این مذاکرات در استانبول در فروردین ماه برگزار شد و دور دوم گفت‌وگوهای خود را در هفته گذشته با گروه 1+5 در بغداد برگزار کردند و قرار است در 18 و 19 ژوئن این مذاکرات را در مسکو ادامه می‌دهند.
 

نظر شما :