نماینده آمریکا در 1+5 راهی تل‌آویو می‌شود

۰۵ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۶ کد : ۱۹۰۱۸۵۴ سرخط اخبار

وندی شرمن، نماینده ایالات متحده در 1+5 بلافاصله پس از مذاکرات بغداد راهی فلسطین اشغالی می‌شود تا بر تعهد آمریکا به امنیت رژیم اشغالگر، تاکید کند.

به گزارش فارس، شیکاگو تریبون به نقل از رویترز گزارش داد که "وندی شرمن"، یکی از مقامات بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) به تل‌آویو سفر می‌کند تا بلافاصله پس از مذاکرات 1+5 با ایران، بار دیگر بر تعهد ایالات متحده به امنیت اسرائیل تاکید کند.

شرمن که در گروه 1+5 سمت نمایندگی ایالات متحده را بر عهده داشت، در این دیدار در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای با مقامات ارشد اسرائیلی به گفتگو خواهد نشست. این مطلب را وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است که که شرمن قرار است بار دیگر بر "تعهد مستحکم ایالات متحده به امنیت اسرائیل" تاکید کند. در این بیانیه به مذاکرات تازه پایان یافته با ایران اشاره‌ای نشده است.

برخی تحلیلگران، معتقدند که پس از مذاکره با ایران، شرمن به فلسطین اشغالی می‌رود تا نتایج مذاکرات را با مقامات صهیونیست در میان گذاشته و هماهنگی‌های لازم را با سران رژیم اشغالگر به عمل آورد. در جریان مذاکرات نیز بارها این بحث مطرح شد که سخنان طرف‌های غربی شبیه به برخی بیانات مقامات صهیونیستی است.

مذاکرات دو روزه 1+5 با ایران دیروز در حالی به پایان رسید که طرفین برای دور دیگری از مذاکرات در مسکو در ماه ژوئن توافق کردند. ایران در این مذاکرات تاکید داشت که رویکرد گفتگو – فشار را نخواهد پذیرفت اما هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا پس از اتمام مذاکرات بار دیگر بر همین رویکرد تاکید کرده است.




نظر شما :