تاکید فرانسه بر راه حل دیپلماتیک برنامه هسته‌ای ایران

۰۵ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۵ کد : ۱۹۰۱۸۵۳ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه فرانسه همزمان با پایان مذاکرات میان ایران و 1+5در بغداد، خواستار گام‌های عملی از سوی تهران برای حل دیپلماتیک برنامه هسته‌ای شد.

به گزارش فارس، "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه در اظهار نظر درباره مذاکرات بین ایران و 1+5 از طرف ایرانی خواست تا گام‌های عملی بردارد.

وزیر خارجه فرانسه درحالی که تهدید کرده اگر مذاکرات مسکو به نتیجه نرسد، تحریم‌ها جدیدی علیه ایران اعمال خواهد شد؛ بر ادامه راه حل دیپلماتیک برای حل پرونده هسته‌ای ایران تاکید کرد.

وی تعهد به قعطنامه‌های شورای امنیت و آژانس بین المللی توسط ایران را خواستار شد و تصریح کرد که مسیر گفت‌وگو و فشار درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی همچنان ادامه خواهد داشت تا به حل دیپلماتیک برای این بحران به دست یابیم.

این اظهارات در شرایطی از سوی مقامات پاریس مطرح می‌شود که ایران بارها تاکید کرده که حاضر به عقب نشینی از حق خود برای غنی سازی اورانیوم نیست و کشورهای غربی تاکنون هیچ سندی مبنی بر انحراف فعالیت‌های ایران ارائه نکرده‌اند.

مذاکرات دو روزه ایران و 1+5 دیروز در بغداد پایان یافت و قرار شد دو طرف اواخر خردادماه در مسکو در دور جدید این مذاکرات مجدد با یکدیگر دیدار کنند.




نظر شما :