واکنش آلمان به مذاکرات بغداد

۰۵ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۳ کد : ۱۹۰۱۸۵۰ سرخط اخبار

وزیر خارجه آلمان در واکنش به نشست بغداد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران نباید انتظار داشته باشد، غرب از مواضع خود عقب‌نشینی کند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "اکسپکتیکا"، "گیدو وستروله" وزیر خارجه آلمان در بیانیه ای در واکنش به نتایج نشست 2 روزه در بغداد اعلام کرد:« ایران نباید انتظار داشته باشد که 1+5 از مواضع خود عقب‌نشینی کند و هدف این گروه در مسکو دستیابی به توافقی بر همین مبناست.»

وی پیش از این نیز گفته بود :« ارائه بسته بازرسی گامی دیرهنگام اما در جهتی درست بود اما هدف این است که پیشرفت نه فقط در فضای حاکم، بلکه در واقعیت خود را نشان دهد.»

در حالیکه "سعید جلیلی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در کنفرانس خبری پس از مذاکرات بغداد بر اینکه ایران همواره تاکید کرده که راهبرد فشار-گفت‌وگو به پایان رسیده و باید راهبرد گفت‌وگو-همکاری دنبال شود اشاره کرد، مقامات غربی همچنان بر مواضع قبلی خود تاکید دارند.

"ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس نیز در بیانیه‌ای گفت:« روشن است که اختلافات قابل توجهی میان دو طرف باقی مانده است. گفت‌وگوهای میان ایران و قدرت‌های جهان در بغداد با پیشرفت محدودی خاتمه یافت. در حالیکه بحث جدی درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران از جمله نگرانی‌های کلیدی درباره غنی‌سازی 20 درصد وجود دارد اما اختلافات قابل توجهی باقی مانده است.»

"هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا دیگر مقام غربی بود که به نشست بغداد واکنش نشان داد. وی مدعی شد که کشورش در تلاش است تا در عین حفظ فشار بر ایران، در مذاکرات ژوئن اختلافات هسته‌ای خود با ایران را کاهش دهد. 

نظر شما :