داود اوغلو: اسرائیل باید عذرخواهی کند

۰۴ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۷ کد : ۱۹۰۱۷۸۴ سرخط اخبار
فارس: وزیر امور خارجه ترکیه در ارزیابی کیفرخواست دادستانی ترکیه علیه مقامات رژیم صهیونیستی درباره کشتار فعالان صلح در کشتی مرمره آبی تاکید کرد تا زمانی که تل آویو عذرخواهی نکند، روابط به حالت عادی باز نمی‌گردد.

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در ارزیابی کیفرخواست دادستانی کل جمهوری در استانبول علیه مقامات رژیم صهیونیستی که درباره کشتار فعالان صلح در کشتی مرمره آبی تنظیم و به دادگاه جرائم سنگین جنایی ارائه و در آن بر مقصر بودن برخی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و ضرورت محاکمه آنان تاکید شده اظهار داشت که این کیفرخواست روند حقوقی خود را طی خواهد نمود.

داوداوغلو با تاکید بر اینکه اظهارنظر در مورد نتیجه این پرونده در حال حاضر کار صحیحی نخواهد بود در ادامه خاطرنشان کرد که دولت ترکیه برای احقاق حقوق پایمال شده شهروندان خود در این جنایت مصمم بوده و تا زمانی که تل آوی عذرخواهی نکند، روابط با اسرائیل به حالت عادی باز نمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد که عقب نشینی ترکیه از مطالبات خود در ماجرای کشتی مرمره آبی هرگز مطرح نبوده و دولت آنکارا تا تحقق مطالبات خود این پرونده را تا انتها دنبال می‌کند.

روابط ترکیه و اسرائیل متعاقب حمله کماندوهای رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره آبی حامل کمک‌های انساندوستانه به مردم تحت محاصره فلسطین در نوار غزه و کشتار 9 تن از فعالان صلح و زخمی نمودن شصت تن از آنان رو به تیرگی نهاد.

دولت ترکیه متعاقب این جنایت از رژیم صهیونیستی خواست تا ضمن عذرخواهی از ترکیه نسبت به پرداخت غرامت به بازماندگان این جنایت و لغو محاصره غزه اقدام کند. اما تل آویو تاکنون به هیچ یک از این درخواست‌ها پاسخ مثبت نداده است.


نظر شما :