دور دوم مذاکرات بغداد برگزار نشد

۰۴ خرداد ۱۳۹۱ | ۰۳:۱۸ کد : ۱۹۰۱۷۶۸ سرخط اخبار
 
  در حالی که پیش از این تصور می شد که دور دوم گفتگوهای ایران و 1+5 ساعاتی پیش شروع شده است ، اما یکی از دیپلمات های حاضر در مذاکرات گفته است که دور دوم مذاکرات امشب برگزار نشده است و در عوض دیدار های دو جانبه طرفین در حال برگزاری است . 

به گزارش «تابناک» ، سعید جلیلی دبیر شورای امنیت ملی ایران ، بنا بر اخبار منتشر شده به صورت جداگانه با کاترین اشتون و همچنین نماینده چین دیدار کرده است . اگر اوضاع به همین منوال پیش رود احتمالا نماینده ایران با نمایندگان دیگر کشور ها هم دیدار خواهد کرد. 

هنوز مشخص نیست که نماینده ایران با نماینده آمریکا به صورت مستقیم گفتگو خواهد کرد ، اما در مذاکرات استانبول چنین ملاقاتی صورت نگرفت . 

آنچه که تا کنون غرب ایران را به آن متهم می کرد ، اکنون گریبان خود کشور های غربی را گرفته است . تا پیش از این مذاکرات، غرب مدعی بود که از سوی ایران صدای واحدی در مذاکرات وجود ندارد ، اما اکنون اغلب ناظران معتقدند که موضع ایران کاملا مشخص است ، اما این کشورهای غربی هستند که نمی توانند موضع واحدی اتخاذ کنند . به ویژه آمریکا که مواضع رئیس جمهور با کنگره متفاوت است و آنان اکنون در تصمیم گیری مستاصل هستند . 

با این وجود ناظران معتقدند که احتمال برگزاری دور دوم گفتگو ها در روز پنج شنبه نشان روشنی از مثبت بودن دور اول مذاکرات بوده است . 

نظر شما :