جفری فلتمن از سمت خود کناره گیری می‌کند

۰۳ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۱:۰۱ کد : ۱۹۰۱۷۵۵ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه آمریکا خبر کناره گیری معاون وزیر امور خارجه این کشور در امور خاورمیانه را تائید کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "رویترز"، وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته تائید کرد که "جفری فلتمن"، دیپلمات ارشد آمریکا در خاورمیانه هفته آینده از سمت خود کناره گیری خواهد کرد؛ وزرات خارجه آمریکا اشاره ای به گزارش‌های رسیده مبنی بر اینکه انتظار می رود فلتمن عهده دار سمتی بلندپایه در سازمان ملل شود، نکرده است.

خبر کناره گیری فلتمن در شرایطی از سوی وزارت امور خارجه آمریکا تائید شده است که منابع خبری روز دوشنبه هفته جاری اعلام کردند که انتظار می رود که فلتمن به عنوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه جایگزین "لین پاسکو" یکی از دیپلمات های حرفه ای آمریکایی و معاون سیاسی "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد شود.

خبرگزاری "رویترز" در ادامه نوشت که فلتمن در پست جدید خود در سازمان ملل به تدوین سیاست این سازمان در مذاکرات مربوط به روند صلح خاورمیانه و سایر اختلافات کمک خواهد کرد و تلاش های میانجیگرانه سازمان ملل را نیز نظارت می کند.

"ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این رابطه اعلام کرده است که فلتمن به "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داده است که در نظر دارد تا اواخر مال جاری میلادی از سمت خود کناره گیری کند؛ فلتمن در ادامه اعلام کرده است که می خواهد فرصت های کاری دیگری را پیگیری کند.

نولاند از اظهار نظر درباره اینکه "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا چه کسی را به عنوان جانشین فلتمن معرفی خواهد کرد، خودداری کرد و فقط گفت که "الیزابت دیبل" معاون فلتمن به صورت موقتی این سمت را مدیریت خواهد کرد.

دیبل پیشتر به عنوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا فعالیت داشت و مسئول روابط آمریکا با اتحادیه اروپا و اروپای غربی بود؛ دیبل همچنین به عنوان معاون رئیس هیئت مامور آمریکا در رم نیز مشغول به کار بوده است.

در ادامه این خبر آمده است که معاون فلتمن علاوه بر این تجربه گسترده ای در امور خاورمیانه دارد و به عنوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک و مسئول روابط آمریکا با اسرائیل، تشکیلات خودگردان فلسطین، ژاپن، مصر، لبنان و سوریه نیز فعالیت داشته است.

"رویترز" نوشت که دیبل همچنین مدیر اداره "روند صلح و امور منطقه‌ای" و انتصاب‌های خارجی از جمله در دمشق، اسلام آباد و تونس و لندن بوده است.




نظر شما :