فضا سازی سخنگوی اشتون علیه ایران

۰۳ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۰:۴۶ کد : ۱۹۰۱۷۵۱ سرخط اخبار

سخنگوی کاترین اشتون همزمان با برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 در بغداد گفت که موضوع غنی‌سازی 20 درصد بحث کلیدی سعید جلیلی و کاترین اشتون است.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به بغداد، "مایکل مان" در جمع خبرنگاران گفت: موضوع غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم و توقف آن توسط ایران بحث کلیدی اشتون و جلیلی است. بسته پیشنهادی جدیدی امروز به ایران ارائه می شود.

وی بدون اشاره به محتوا و منطقی بودن بسته پیشنهادی و با هدف ایجاد فضا علیه ایران در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم که ایران به این پیشنهاد جواب مثبت دهد.

مان در ادامه با اشاره به یک روزه یا دو روزه بودن مذاکرات در بغداد گفت: این موضوع هنوز قطعی نشده و در مذاکرات امروز مشخص خواهد شد.

سخنگوی اشتون همچنین سوال خبرنگار فارس را در خصوص اینکه اقدام متقابل 1+5 در قبال توقف غنی‌سازی 20 درصد توسط ایران چیست، بی پاسخ گذاشت و گفت: برای پنجمین بار اعلام می‌کنم که نمی‌دانم.

همزمان با برگزاری مذاکرات در بغداد سخنگوی اشتون هر از گاهی در جمع خبرنگاران حاضر شده و بدون ارائه توضیحات کافی به سوالات خبرنگاران از اینکه فقط ایران باید پاسخ بدهد و موضوعات به ایران بستگی دارد، سخن گفته و تلاش می‌کند فضا را در جمع خبرنگاران علیه ایران رقم بزند.




نظر شما :